• Galino

Vecka 37, inga sammandragningar, förvärkar, Braxton-hicks.. osv

Hejsan,

Är det bara jag som gått så långt (vecka 37) i min graviditet utan att känna några sammandragningar, förvärkar, Braxton-Hicks osv? Jag är inte ens säker på hur de ska kännas?

Överallt där man läser så står det att dessa ska komma oftare nu, men hur fungerar det när man inte har känt några alls?

Någon annan i samma situation? Det är förresten min första graviditet.. :)

• Svar på tråden Vecka 37, inga sammandragningar, förvärkar, Braxton-hicks.. osv
  • colanappen

hade inte heller några direkta förvärkar med mitt första barn...kanske lite om jag hade gått jättesnabbt uppför en trappa eller lite ( man kände att hela magen blev hård)
    tror inte att det är något man "måste" få... bara vara glad om man slipper...
    nu väntar jag andra v27 och har ganska ofta blir helless på att inte kunna flänga runt som jag skulle vilja

• Galino
    Anna8102 skrev 2012-05-10 11:43:01 följande:
    Blir magen hård ngn gång per dag?
    Den blir spänd ibland, men inte så att det är obehagligt.. men det kanske det inte ska vara? Jag känner bara att den är spänd "utifrån", inte att den drar sig samman eller så..
  • Galino
    colanappen skrev 2012-05-10 11:44:37 följande:
    hade inte heller några direkta förvärkar med mitt första barn...kanske lite om jag hade gått jättesnabbt uppför en trappa eller lite ( man kände att hela magen blev hård)
    tror inte att det är något man "måste" få... bara vara glad om man slipper...
    nu väntar jag andra v27 och har ganska ofta blir helless på att inte kunna flänga runt som jag skulle vilja
    Aha... jag kanske bara ska slappna av och njuta sålänge de håller sig undan med andra ord? Man blir ju bara lite knäpp av allt man läser :)
  • Havsjungfrun
    Galino skrev 2012-05-10 11:53:36 följande:
    Den blir spänd ibland, men inte så att det är obehagligt.. men det kanske det inte ska vara? Jag känner bara att den är spänd "utifrån", inte att den drar sig samman eller så..
    Då är det en sammandragning, de gör inte ont. Förvärkar gör däremot ont men är vanligare ju fler barn man får.
  • Galino
    Havsjungfrun skrev 2012-05-10 13:17:05 följande:
    Då är det en sammandragning, de gör inte ont. Förvärkar gör däremot ont men är vanligare ju fler barn man får.
    Aha, tack så mycket! Då behöver jag inte grubbla på varför jag är den enda som inte har någon sammandragning :) Trodde man skulle känna av dem mer "med magen".. Nåväl :)

Jag håller tummarna för att jag slipper förvärkar under någon vecka till, sen är hon välkommen ut :)

Tack för era svar!!
  • LiKaZo

Jag kände inte ens några värkar efter blivit igångsatt (i v 42) med mitt första barn och det tydligt syntes sammandragningar på kurvan, så det finns nog alla alternativ. Men den förlossningen ledde till kejsarsnitt, så jag hoppas du snart känner något!

Svar på tråden Vecka 37, inga sammandragningar, förvärkar, Braxton-hicks.. osv