• Jessie 89

När slutade era barn åka vagn?

Jag blir så irriterad på folk, som ständigt komenterar att vår dotter åker vagn. De började redan när vår dotter var 2år att tjata och komentera "men du ska väl inte åka vagn, du är väl en stor tjejja?" 

Hon blir nu 3år i sommar, och vi har stora planer på att köpa en syskonvagn, sulky modell, som tar mindre plats då vi åker på semester osv.. Så jag tänkte bara höra, göra en egen liten undersökning, när era barn slutade att åka vagn? Jag vet att jag själv var runt 5år..  

• Svar på tråden När slutade era barn åka vagn?
  • EmmaHenke

Min dotter på 3 1/2 åker fortfarande vagn medans lillasyster på 2 år inte vill åka vagn längre...

• Machapuchare

Blir också irriterad på folk som kommenterar sådant. Det beror ju på hur man vill kunna göra. Vill man kunna gå långa promenader och ha med barnen så är det jättepraktiskt med vagn. En två eller treåring går ju inte särskilt snabbt (och de flesta orkar inte gå flera kilometer i sträck heller).

• QiTaS

Min son var 2 och dottern slutade redan innan hon var två.

• Luzita

Min son är snart 3 år och åker vagn när vi ska iväg längre sträckor

• Whitetrash86

när lillebror kom för 3 månader sedan. Hon är 3,5 nu. Fast det var sällan hon satt i vagnen efter att hon fyllde 2

• Boel1

Mellan 1,5 - 2 år. Sen kanske de åkte någon enstaka gång.

• träsktroll

Skit i va andra tycker :) Det beror ju på vad man har för behov och hur man lever. Jag promenerar och springer jättemycket så min tös kommer få åka vagn länge :)

• MrsKnapa

Vid 2 slutade båda dem stora killarna åka vagn, lillebror åker vagn han är 10 månader :) men faktiskt inte så mycket han går fram o tillbaka till dagis 5min bort när vi hämtar en av brorsorna :)

• principessan

Det beror väl på vad man har för behov!! Skit i andra. Mina barn får åka vagn mycket och gå när det passar. Har två stycken en på 2 och ett halvt och en på 3 och ett halvt. De åker vag hem från dagis 5 km varje dag. Visst hade de kunnat få gå men då tar det ju jätte lång tid innan vi är hemma och jag får ingen motion.... Och de hade missat sin utelek hemma för jag hade behövt börja laga middag med en gång...

Svar på tråden När slutade era barn åka vagn?