Vet inte vad jag vill jobba med...
Jag är så trött på mig själv...
Jag är 26 år, har använt upp drygt 4,5 års studiemedel och vet fortfarande inte vad jag vill jobba med.
Har alltid haft en känsla av att vilja "jobba med djur" men har aldrig kommit på mer specifikt vad. Alla alternativ jag hittat innebär antingen fysiskt tungt arbete och låg lön vilket inte känns hållbart i längden eller lång utbildning som kräver behörigheter jag inte har. Dessutom verkar det vara en ganska mättad arbetsmarknad.
Istället valde jag att läsa till sjuksköterska för att alltid ha jobb men vantrivs ngt ofantligt med det. Har även läst strökurser, bl.a. inom etologi och tyckte det var så roligt. Men kan verkligen inte se ngn realistisk lösning på att jag skulle kunna läsa igen, och dessutom behöva läsa en massa gymnasiekurser först.
Dessutom är jag rädd att om jag byter jobb och sen blir arbetslös (iom att det är ont om jobb) kommer jag inte kunna "falla tillbaka" på min sjuksköterskeutbildning för då kommer ingen vilja anställa mig.
Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen, känns som att jag målat in mig i ett hörn och vet inte hur jag ska ta mig ut.