• Anonym (Orkar inte mer!!)

Läkarna vill inte sjukskriva mig..

Åh, jag är så trött på allt..
    Läkarna ser ingen anledning till varför jag ska bli sjukskriven. Dom tycker att jag kan jobba. Nu är jag arbetslös (tur i oturen!).

Varför vill jag bli sjukskriven?
    Jag klarar inte mer. Jag har så ont, både psykiskt & fysiskt.
    Min rygg är skrot. Jag kan knappt gå, sitta, ligga. Varje meter är ett rent jävla helvete. Det gör så ont!!!
    Psykiskt mår jag lika dåligt som min rygg är dålig.
    Verkligheten börjar komma ikapp mig. Allt som jag har vart med om.
    Men läkarna ser ingen anledning till att jag ska vara sjukskriven.

Jag klarar knappt att sköta mig själv!!
    Att gå i en trappa tar oftast 10 minuter för mig pga. min ryggsmärta.
    Att ta sig upp ur sängen kan ta 15 minuter!
    Att gå en promenadrunda som tar 20 minuter, kan ta 1 (jävla!) timme för mig.

Åh, jag är så trött på allt Gråter
    Kände bara för att spy ur mig lite ..

• Svar på tråden Läkarna vill inte sjukskriva mig..
  • Coruscant

Låter jobbigt... Men gå till sjukgymnast? Och vad säger läkarna om ryggen - vad beror det onda på? Kan du få medicinsk hjälp? Är du undersökt, röntgad etc?

• En glad tjej

Vad jobbar du med? Ibland kan det vara bättre att vara bland folk än hemma och ständigt bli påmid om sin smärta. Har du råkat ut för en olycka som har gjort dig dålig?

• sanna1988

Byt läkare!! få en annans utlåtande, skulle inte ge mig om de e så illa..

• katalysator

Men, vad är det för fel på din rygg? Du kan ju inte gå runt och ha ont! Min morsa hade liknande problem som du beskriver... Tre läkare skickade hem henne med smärtstillande, innan en fjärde ställde diagnosen ryggskott med stort behov av operation.

• h8him

Har du kontakt med psykiatrin? Får du stöd och behandling för ditt dåliga psykiska mående?

Går du till sjukgymnast?

• Anonym (Samma här)

Du har det precis som jag blir heller inte sjukskriven och har inte blivit det på alla dessa år jag gått med hemsk smärta i hela kroppen. Nu senast gorde läkaren ett stort fel när han satte kortison sprutan fel han träffade en nerv, men inte ens nu blir jag sjukskriven. Vänstra benet domnar och jag har ingen känsel i knäet och vaden, men nä någon sjukskrivning blir det inte. AF stressaar med att jag ska ut på praktik och förstår inte hur jag mår efter den senaste behandlingen. Detta är sjukt med den svenska sjukvården.

• Ididudum spriliares klarauis

Vad är problemet med ryggen? Vad har läkarna konstaterat? De har rätt, du ska ha rehabilitering, träning och värktabletter och inte en sjukskrivning som gör allt värre.

Detta året har jag vart hos 6 (!!!) olika läkare.
    Allihopa säger "det är nog bara en nerv" osv. Sedan skickar dom hem mig.
    Röntken gjorde jag förra året, dom hittade ingenting.

Jag har vart med i 3 allvarliga bilolyckor samt en hel del djurrelaterade olyckor (avramlingar av hästar, översprungen, sparkad av kor osvosvosv).
    Har ingen kontakt med psykiatrin längre, då jag kände att det blev så otroligt jobbigt att prata med någon som inte känner mig som person.
    Så just nu pratar jag med en nära vännina.

Jag har bokat en tid hos en ny läkare i slutet på denna månaden.

Men jag känner att jag vill vara ifred, bearbeta allt som har hänt dom senaste åren, och sakta, sakta börja träna lite smått.

Men allt är så jobbigt, ser inget slut på det.. Gråter

Anonym (Samma här) skrev 2012-05-11 09:58:27 följande:
    Du har det precis som jag blir heller inte sjukskriven och har inte blivit det på alla dessa år jag gått med hemsk smärta i hela kroppen. Nu senast gorde läkaren ett stort fel när han satte kortison sprutan fel han träffade en nerv, men inte ens nu blir jag sjukskriven. Vänstra benet domnar och jag har ingen känsel i knäet och vaden, men nä någon sjukskrivning blir det inte. AF stressaar med att jag ska ut på praktik och förstår inte hur jag mår efter den senaste behandlingen. Detta är sjukt med den svenska sjukvården.
    Den svenska vården är helt sanslös!
    Det är ju klart att du bör ha en sjukskrivning så som du beskrivet?! Och få hjälp med att kanske om det går, träna upp känsel osv??
Svar på tråden Läkarna vill inte sjukskriva mig..