• Anonym (Big talk)

Ha det "stora samtalet" med killen man dejtat ett tag?!

Hej, 
    Nu låter det här helskumt i era öron... det kan jag räkna ut från början. Jag kommer få kommentarer som "det är ju bara att fråga" osv
    Det vet jag men jag tycker det är så hemskt att veta att i och med jag tar upp detta så kan jag få veta att killen jag dejtar kanske inte vill ta det till en högre nivå.
    Och jag vet inte hur jag ska säga. Hur jag ska få mod till att börja prata om det överhuvudtaget.

När hade ni detta samtal med era partners eller ex om det inte gick vägen? Vad sa ni? Vad fick ni för respons osv?

Dela gärna med er så jag förhoppningsvis kan samla mod till mig! 

• Svar på tråden Ha det "stora samtalet" med killen man dejtat ett tag?!
  • katalysator

Skicka ett sms till honom med texten:

Får jag chans på dej? 
    [ ] Ja [ ] Nej [ ] Kanske

I bästa lågstadiestil Solig Töntgullig ice-breaker som gör det lätt att gå vidare till ett riktigt samtal senare på kvällen.

• isolande

Vi sa ingenting, vi bara hängde på, jag sa att jag var förälskad, han med. När det gått 6 månader kom de tre orden "jag älskar dig" och det tog jag som ett definitivt tecken på att vi faktiskt menade allvar bägge två.

The big talk har jag aldrig haft tror jag. Det har varit mer  typ - ska vi vara exklusiva med varann nu? Det har alltid varit killen som tagit upp det oxå, kort in i förhållandet. Antar att de velat försäkra sig om att jag inte låg med andra Obestämd

• Anonym (Big talk)
    katalysator skrev 2012-05-11 10:00:17 följande:
    Skicka ett sms till honom med texten:

Får jag chans på dej? 
    [ ] Ja [ ] Nej [ ] Kanske

I bästa lågstadiestil Solig Töntgullig ice-breaker som gör det lätt att gå vidare till ett riktigt samtal senare på kvällen.
    Hehe.. vad gulligt! Men skulle nog kännas konstigt
  • Anonym (Big talk)
    isolande skrev 2012-05-11 10:04:22 följande:
    Vi sa ingenting, vi bara hängde på, jag sa att jag var förälskad, han med. När det gått 6 månader kom de tre orden "jag älskar dig" och det tog jag som ett definitivt tecken på att vi faktiskt menade allvar bägge två.

The big talk har jag aldrig haft tror jag. Det har varit mer  typ - ska vi vara exklusiva med varann nu? Det har alltid varit killen som tagit upp det oxå, kort in i förhållandet. Antar att de velat försäkra sig om att jag inte låg med andra Obestämd
    Ja okej. Nä jag har nog inte haft "the big talk" på detta sättet i tidigare förhållanden heller. Men nu i detta känner jag att det finns omständigheter som gör att jag måste få veta om vi ska gå vidare i detta eller gå vidare utan varandra.

Hur fort började ni träffa varandras vänner och familj osv? Flöt det bara in naturligt i ert förhållande?
  • Fia 28

Jag måste nog vara helt okunnig här. Vad är det för "stort samtal" ni ska ha egentligen?

• katalysator
    Anonym (Big talk) skrev 2012-05-11 10:11:05 följande:
    Hur fort började ni träffa varandras vänner och familj osv? Flöt det bara in naturligt i ert förhållande?
    För oss flöt det in helt naturligt. Vi hade väldigt många gemensamma vänner från start och halva hans familj drällde förbi hemma hos honom en dag när jag var där, så det blev ingen stor grej av det heller. De enda "big talk" vi har haft har också rört exklusivitet (eller snarare icke-exklusivitet i vårt fall, och gemensamma regler för detta) utöver "flytta ihop"-samtalet och senare "skaffa barn och bli exklusiva ett tag"-samtalet.
  • Anonym (Big talk)
    Fia 28 skrev 2012-05-11 10:17:37 följande:
    Jag måste nog vara helt okunnig här. Vad är det för "stort samtal" ni ska ha egentligen?
    Att prata med varandra om vart man befinner sig i sitt dejtande. Är bägge lika intresserade av att fortsätta träffas osv... eller är vi inte rätt för varandra.
    Jag hade tänkt att som de flesta här bara låta det bero och ha sin gilla gång (så som det varit i mina tidigare förhållanden)
    Men nu har lite omständigheter uppstått vilket gör att jag vill/känner att jag måste få veta vart han står i detta. 
  • Anonym (Big talk)
    katalysator skrev 2012-05-11 10:20:38 följande:
    För oss flöt det in helt naturligt. Vi hade väldigt många gemensamma vänner från start och halva hans familj drällde förbi hemma hos honom en dag när jag var där, så det blev ingen stor grej av det heller. De enda "big talk" vi har haft har också rört exklusivitet (eller snarare icke-exklusivitet i vårt fall, och gemensamma regler för detta) utöver "flytta ihop"-samtalet och senare "skaffa barn och bli exklusiva ett tag"-samtalet.
    Exklusivitets eller icke exklusivitets snacket är ju också ett slags stort samtal. Det är ju lite samma som "är det vi två nu, är vi ett par?" 
    Det är ju just det jag vill veta! 
  • Fia 28
    Anonym (Big talk) skrev 2012-05-11 10:24:19 följande:
    Att prata med varandra om vart man befinner sig i sitt dejtande. Är bägge lika intresserade av att fortsätta träffas osv... eller är vi inte rätt för varandra.
    Jag hade tänkt att som de flesta här bara låta det bero och ha sin gilla gång (så som det varit i mina tidigare förhållanden)
    Men nu har lite omständigheter uppstått vilket gör att jag vill/känner att jag måste få veta vart han står i detta. 
    Ok. Har aldrig varit med om något sånt snack så visste inte att folk brukar ha det. Är man inte intresserad så slutar man ju helt enkelt träffas tycker jag...
  • katalysator
    Anonym (Big talk) skrev 2012-05-11 10:26:36 följande:
    Exklusivitets eller icke exklusivitets snacket är ju också ett slags stort samtal. Det är ju lite samma som "är det vi två nu, är vi ett par?" 
    Det är ju just det jag vill veta! 
    Mja, för oss var det givet att vi var ett par men att vi båda skulle fortsätta träffa andra. Det var mer på "Regel 1: ta inte hem någon när jag är hemma, och byt lakan innan jag kommer hem"-nivån för vår del Glad Det kom av praktiska skäl i samband med att vi flyttade ihop men fortfarande ville ha ett öppet förhållande.
Svar på tråden Ha det "stora samtalet" med killen man dejtat ett tag?!