• Linda1976

Hämta ut annans receptbelagda medicin på Apoteket??

Hej!

har sökt på totalusla apoteket.se, men hittar nada!! Får man lov att hämta ut receptbelagd medicin åt någon annan? Eller ja.. får min man hämta ut till mig, om han har mitt leg med sig? Please, nån som vet?

• Svar på tråden Hämta ut annans receptbelagda medicin på Apoteket??
  • fialex

Japp det får man!
    Fast om det är triangel märkt så måste han visa upp ditt leg!

• My sunshine

jo om han har ditt leg med sig så borde han få göra det min kille brukar göra det åt mig iaf

• bambigirl

Jag tror att han får det,men eller utan leg faktiskt... Min mamma hämtar alltid ut mormors mediciner då hon inte orkar längre...

• AnnaOliver031016

Jag vet inte till 100% men jag tror inte det.. Men ring ditt apotek och berätta att du absolut inte kan komma själv och fråga om det är ok.. om han har med ditt leg och allt sånt där..

• AnnaOliver031016

Jaha jag missade att du fått svar redan =/

• salta katten

jag brukar hämta ut min farmors mediciner, min sambo har hämtat ut åt mig någon/några ggr.

Egentligen är det ju lite konstigt att man kan hämta ut receptbelagd medicin utan att legitimera sig

• Linda1976

Oj v ad ni är snabba! Då chansar vi på att det går! TACK

• MammaHela

Svarar som alla andra =)

Japp det får man , har nyligen hämtat ut gubbens astma medicin på recept.

Men narkotika klassade mediciner får man inte hämta ut på nån annans recept. Det vet jag för jaghar haft en ryggskada och hade morfintabletter och de fick inte min mamma hämta ut för jag var över 18 år.

• Mika86

Ha man bara den personens apotekskort så brukar det inte va några problem i blekinge iaf, mamma hämtade ut migrän medicin till mig (triangelmärkt) o hon sa bara mit personnr

• Linda1976

Goddie! Tack för alla svar!

Svar på tråden Hämta ut annans receptbelagda medicin på Apoteket??