• vanilla deej

packa bb-väska sommarbebis

Jag håller på att förbereda en packlista inför vår bebis ankomst i juli (lite tidigt kanske *fniss'9

vad ska jag packa till bebisen? Långärmade bodys? Kortärmade? Mössa? 

Min stora pojke kom på vintern, så då hade jag bara massa långärmat osv. Nu blir jag förvirrad av vad man ska ha. Någon som kan hjälpa mig? =)       

• Svar på tråden packa bb-väska sommarbebis
  • PojkMamma85

Väntar med i Juli och tror jag kommer lägga ner iaf en långarmad body och ett par strumpbyxor samt kortarmad body, strumpor.
    Tror det blir en varm sommar. Kommer även ha ett lakan som täcke om de är kyligare ute =)  

• vanilla deej

Jag tror oxå det kanske är smartast att ha lite blandat med sig. Tror jag får gå ut o köpa någon liten kortärmsbody =)

• emmak

Har packat till min som ska komma i juli.
    Har packat en lång och en kortärmad body, ett par tunna byxor en mössa, filt tunna strumpor och en pyjamas med korta ärmar och ben :)
    Med tanke på att vi bor i Sverige så är det svårt att veta hur vädret blir :)

• Ellikapellika

Vi har kört med tunna långärmade och tunna långbyxor till nyfödda även mitt i sommaren. De är ju så små och kan ha lite svårt att hålla värmen själv.
    Undantaget var minstingen som åkte hem i blöja och kortärmad t-shirt men det var i en varm bil utan AC och 28 grader varmt ute.
    Däremot har de sovit i kortärmat men då samsover vi så det är ingen risk att bebis blir kall.

Ta med lite blandat säger jag.

Svar på tråden packa bb-väska sommarbebis