• sugercane

Har någon gjort nagelförlängning på EuroNail med GELÉ?

I så fall, hur blev det? Hur länge höll det och hur mådde den riktiga nageln under. Jag har byggt med akryl flera ggr hos EuroNail och är inte nöjd. Naglarna satt väldigt bra, men blev gula, sved och skadade mina riktiga naglar jättemycket. Därför funderar jag på om deras gelé är ett bättre alternativ..... 

• Svar på tråden Har någon gjort nagelförlängning på EuroNail med GELÉ?
  • Sale

Jag har naglar från EuroNail och det är akryl med ett lager gele ovanpå. Jag känner inte alls igen att jag har samma problem som du. De gulnar inte och jag det svider inte. Hur mina naglar ser ut under har jag inte riktigt koll på då jag har haft de i mer än ett år. Däremot är nu nageln som växer ut fin.

• Musen

Acryl är tätare än gelé och gör att ens egna naglar inte andas lika bra och mögel kan uppstå. Har en vän som fick gå en pencilin kur efter avrulla och hade förbud mot "lösnaglar" ett tag. Hon fick svarta prickar på naglarna och de blev gula. Själv använder jag gelé för att det skall vara skonsammare men tycker att acryl blir finare :)

• Musen

Efter acryl skall det stå inte avrulla..

• sugercane
    Sale skrev 2012-05-11 12:45:18 följande:
    Jag har naglar från EuroNail och det är akryl med ett lager gele ovanpå. Jag känner inte alls igen att jag har samma problem som du. De gulnar inte och jag det svider inte. Hur mina naglar ser ut under har jag inte riktigt koll på då jag har haft de i mer än ett år. Däremot är nu nageln som växer ut fin.
    Var ligger ditt EuroNail? Jag hade mina akrylnaglar under flera månader tid, men fick problem tidigt. Nu är det ca 5 månader sen jag tog av de och naglarna är fortfarande jättesköra, trillar sönder och svider....ett problem jag aldrig har haft tidigare....
  • Sale

Skärholmen. Man kan ju ha problem med det också om man är gravid, alltså att naglarna blir sköra och trillar av men det är säkert något du redan har koll på om det skulle vara fallet.

Det är säkert skillnad från person till person om hur man tål akrylen eller inte. Ibland har jag problem med att jag slår till en nagel så att det sitter löst, men det lägger jag mer på kategorin klantighet än något annat... =)

• sugercane
    Sale skrev 2012-05-13 17:01:58 följande:
    Skärholmen. Man kan ju ha problem med det också om man är gravid, alltså att naglarna blir sköra och trillar av men det är säkert något du redan har koll på om det skulle vara fallet.

Det är säkert skillnad från person till person om hur man tål akrylen eller inte. Ibland har jag problem med att jag slår till en nagel så att det sitter löst, men det lägger jag mer på kategorin klantighet än något annat... =)
    Har aldrig tänkt på att det kunde bero på graviditeten....Kul att du är nöjd. De förespråkar ju minst sagt akryl när man ringer dit så vem vet jag ger det kanske en sista chans
  • Febreg

Funderar på att också testa akryl hos EuroNail, har gjort akryl, och ska göra om mina naglar om cirka 1 vecka.
    Fast akryl har fungerat bra för mig än så länge. Vet inte vilket som ser naturligast ut, akryl eller gele?

På vilket EuroNail gör ni era naglar?

• sugercane

Jag har gjort akryl i Skärholmen på EuroNail. Blev snyggt de första gångerna, men de var väääldigt snabba och nästan lite slarviga. Men det blev som sagt snyggt innan nageln ruttnade

• Febreg
    sugercane skrev 2012-05-18 21:37:06 följande:
    Jag har gjort akryl i Skärholmen på EuroNail. Blev snyggt de första gångerna, men de var väääldigt snabba och nästan lite slarviga. Men det blev som sagt snyggt innan nageln ruttnade
    Usch, fy, vill inte att mina naglar ska ruttna, men märkte du det när du tog bort naglarna eller medan dom satt på?
    För än så länge ser mina bra ut.

Kommenterade ju innan, skrev fel i första meningen, skrev akryl, men menade såklart att jag också funderar på att göra med GELE. Har du testat ännu? :)
    Febreg skrev 2012-05-14 20:41:59 följande:
    Funderar på att också testa akryl hos EuroNail, har gjort akryl, och ska göra om mina naglar om cirka 1 vecka.
    Fast akryl har fungerat bra för mig än så länge. Vet inte vilket som ser naturligast ut, akryl eller gele?

På vilket EuroNail gör ni era naglar?
  • Sale

Jag gör mina i Skärholmen och jag har samma uppfattning som dig - snabbt och ibland slarvigt. Jag har hittat en tjej nu som är supernoga när hon gör naglarna så henne ber jag alltid att få! :)

• sugercane
    Febreg skrev 2012-05-18 22:47:49 följande:
    Usch, fy, vill inte att mina naglar ska ruttna, men märkte du det när du tog bort naglarna eller medan dom satt på?
    För än så länge ser mina bra ut.

Kommenterade ju innan, skrev fel i första meningen, skrev akryl, men menade såklart att jag också funderar på att göra med GELE. Har du testat ännu? :)
    Jag märkte att min nagel blev gul (under akrylen) och att det sved i naglarna. När det inte gick över tog jag av de och såg då hur förstörda naglarna verkligen var. 

Jag har inte byggt gelé ännu, de avrådde från att bygga när jag hade sprickor osv. Så istället ska jag vårda de hemma ett tag. Trist, men men

Skriv gärna hur det blev om du provar att bygga med gelé!  
  • sugercane
    Sale skrev 2012-05-19 19:45:10 följande:
    Jag gör mina i Skärholmen och jag har samma uppfattning som dig - snabbt och ibland slarvigt. Jag har hittat en tjej nu som är supernoga när hon gör naglarna så henne ber jag alltid att få! :)
    Får man fråga vad den tjejen heter? Vill också ha någon som är supernoga
  • Sale

Ahh.. den lilla detaljen! Hon heter Hallie så fråga efter henne när du bokar sen.

• sugercane

Tack, då ska jag absolut fråga efter henne nästa gång

• Febreg

Gjorde om mina akrylnaglar idag i Skärholmen, blev ganska nöjd :) liiite tjocka kanske, men inte så det stör.
    Frågade aldrig vad tjejen hette som gjorde dom. Men det blev bra, för 335:- får man vara nöjd med det resultatet:)

• Leila 26

Har gjort mina naglar under 1 års tid i SKHLM - jättenöjd, snabba tider och bra behandling, utom en tjej som jag tycker är lite hårdhänt och inte ett dugg intresserad av sitt jobb.... Men naglarna blir bra.

Svar på tråden Har någon gjort nagelförlängning på EuroNail med GELÉ?