• LyckoPiller

Mammagrupp - Kungsholmen - Maj 2012

Hej! Jag har två pojkar födda -98 och -07 och väntar vilken dag som helst på vår tredje pojk! Är i vecka 40+ Undrar om det finns någon mer som har barn med lite större åldersskillnad och som gärna skulle vilja ses för en promenad, fika eller kanske så småningom träning ihop? Bor på Kungsholmen sedan 1 1/2år ungefär. Vi har en hund också (labradoodel) som snart fyller två och det funkar bra trots att vi är ett gäng pälsdjursallergiker :) Mhm.. Vad ska jag mer berätta? Fyller 30 i sommar och är gift med världens bästa man! hoppas det är många som är sugna på att träffa nya mammor där ute! Jag räknar med att vara mammaledig till februari nästa år och sen tar maken över, vem vet det kanske finns fler pappor som vill fortsätta att träffas då?

• Svar på tråden Mammagrupp - Kungsholmen - Maj 2012
  • elinorh

Hej, jag bor också på Kungsholmen med min man och mina tre barn, födda -06, -09 och nu i slutet av juni -12, sedan ungefär 1 1/2 år. Själv är jag född -75.Jag ses gärna för promenad och fika till hösten, är på landet nu men tillbaka i mitten av augusti! Vilken del av Kungsholmen bor ni? Vi bor vid Kristinebergs strand.

• LyckoPiller

Stadshagen! Vi brukar promenera ner till Kristinebergs strandpark ibland. Vi hörs i mitten på augusti!

• elinorh

Åh va roligt! Ja jag säger till när jag är tillbaka igen, borde bli i nästa vecka eller veckan efter det.

• elinorh

Hej igen, nu är vi hemma. Dessvärre inledde vi med sjuka barn denna vecka, men vad sägs om att försöka ses någon dag i nästa vecka?

• LyckoPiller

Hej! Vi har tyvärr FULLT upp denna vecka, men veckan därpå? Vilken dag skulle passa och fm/em?

• elinorh

Det är nog ganska flexibelt, har ännu inte mycket planerat dagtid den veckan. Jag lämnar barn och är tillbaka vid vid niotiden eller strax efter och måste sedan hämta igen vid fyra. Spontant skulle jag nog föredra förmiddag, men det spelar egentligen ingen roll. Det enda jag vet att jag inte kan är onsdag eftermiddag. Vad passar dig?

• LyckoPiller

Måndag kl 09:30 på Strandpromenaden vid Hornsberg? Promenad?
    Annars ska jag träna vid Hagaparken ti+fre kl 09:30, brukar du träna där?
    Btw har turkos liggdel på vagnen så vet du vem jag är!

• elinorh

Nu har jag fått en sak inbokad på måndag förmiddag. Men vad sägs om promenad på eftermiddagen istället? Eller onsdag förmiddag? Vad är det du tränar vid Hagaparken?

• LyckoPiller

Hej!
    Har tenta imon em :(
    Mamma Boot Camp, kul, svettigt, skönt!
    På onsdag ska skrutten och jag till jobbet på lunch så antingen en kort promenad, annars fredag lunch?

• elinorh

Vi har gått och blivit snoriga, måste hålla mellankillen hemma tills det blir lite bättre... Skulle gissa att det blir så även imorgon tyvärr. På fredag är han ledig och hemma eftersom jag är mammaledig, men om han är sjuk nu i början på veckan får han kanske gå på fredag istället. Kan jag återkomma om det? Annars tycker jag vi bokar in något i nästa vecka, då måste vi väl vara helt bra igen! Det lugnar sig väl med sjukdomarna när allt väl har varit igång för hösten några veckor...

• elinorh

Jag kan fredag vid lunch om vi tar det lite tidigt! Stora sonen får gå till dagmamman. När passar det dig? 

• elinorh

Jag ses gärna för lunch! Thelins funkar bra, vi ses där 11.30. Jag har mörkgrön (lite olivfärgad) liggdel på min vagn.

• Jennnie

Hej Jag och min man har bokat en lägenhet på Västermalmsterassen, nu blir ju inte flytten förrän om två år, men jag är enormt nyfiken på vad ni mammor med barn tycker om att bo på Kungsholmen? Hur är skolan, mina barn (född 04 och 06) ska förmodligen gå på Kristinebergsskolan. Vi bor i Vallentuna idag i en villa, det känns både spännande och läskigt att flytta in till smeten

Svar på tråden Mammagrupp - Kungsholmen - Maj 2012