• Lucky

resa vart i okt-nov

Tänkte att jag och dottern ska åka nånstans på höstlovet, vill gärna att det ska vara varmt och skönt och bra badväder!

Tips på resmål? Mer än Kanarieöarna!

• Svar på tråden resa vart i okt-nov
  • lovie

Vi tycker om Florida men orkansäsongen är aug-nov. Vi har däremot aldrig varit med om nån orkan,bara lite vindigt ibland.

• Deiia

Kanarieöarna vill du inte till - fast det är en BRA säsong för en resa dit.......Runt Medelhavet är vädret osäkert. Det kan vara Ok men också regn och blåst. Säkrast är östra delen dvs Cypern.
    Längre söderut finns- Egypten. Dit skulle jag inte åka......
    Thailand har regnsäsong, dock varmt.
    Karibien har orkansäsong.

Var är det högsäsong när det gäller bäst väder? Jo, på Mauritius! Lite lång resa för en vecka. Dyrt om man bokar charter, men att boka flyg och boende sjäv, kan varra överkomligt.

Eller titta på Kanarieöarna en gång till t.ex. Playa Blanca på Lanzarote eller Puerto Mogan på Gran Canaria.

• Lucky

Tack

Mycket kollande blir det... Kikade lite på spanska solkusten men där är det alltså inte så bra väder då... har inte alls koll på vädret under de där månaderna... 

• Deiia
    Lucky skrev 2012-05-11 21:20:31 följande:
    Tack

Mycket kollande blir det... Kikade lite på spanska solkusten men där är det alltså inte så bra väder då... har inte alls koll på vädret under de där månaderna... 

Ja, det är en lite "svår" säsong i Europa. En mellansäsong mellan varmt och kallt. Som sagt ingen vet ju hur vädret blir. och har man tur kan man få en fin vecka eller om man har otur en med regn och rusk...
    Dom mindre orterna på Kanarieöarna är rätt ok. Dock inte speciellt genuina. Att bada i havet kan vara kallt så se till att det finns uppvärmd pool och du funderar på det.

Om ni ska resa charter så är priserna ganska höga just på höstlovsveckan, så kan ni resa veckan före/efter är det den fördel.

Hoppas ni hittar något   
  • hannis

Dubai har perfekt väder i oktober-november. Norweigan har börjat flyga dit för helt okej priser.

• Lucky

Tack!
    Har tyvärr endast möjlighet att åka på höstlovet, tyvärr så är det ju väldigt dyrt då... Viktigast är att det är varmt så dottern kan få sitt badbehov stillat och jag mitt solbehov... Ska kolla lite mer på Kanarieöarna tror jag...

Svar på tråden resa vart i okt-nov