resa vart i okt-nov
Tänkte att jag och dottern ska åka nånstans på höstlovet, vill gärna att det ska vara varmt och skönt och bra badväder!
Tips på resmål? Mer än Kanarieöarna!
Tänkte att jag och dottern ska åka nånstans på höstlovet, vill gärna att det ska vara varmt och skönt och bra badväder!
Tips på resmål? Mer än Kanarieöarna!
Nån med tips på bra vädersida??
Vi tycker om Florida men orkansäsongen är aug-nov. Vi har däremot aldrig varit med om nån orkan,bara lite vindigt ibland.
Tack för tipset men det känns lite för långt
Kanarieöarna vill du inte till - fast det är en BRA säsong för en resa dit.......Runt Medelhavet är vädret osäkert. Det kan vara Ok men också regn och blåst. Säkrast är östra delen dvs Cypern.
Längre söderut finns- Egypten. Dit skulle jag inte åka......
Thailand har regnsäsong, dock varmt.
Karibien har orkansäsong.
Var är det högsäsong när det gäller bäst väder? Jo, på Mauritius! Lite lång resa för en vecka. Dyrt om man bokar charter, men att boka flyg och boende sjäv, kan varra överkomligt.
Eller titta på Kanarieöarna en gång till t.ex. Playa Blanca på Lanzarote eller Puerto Mogan på Gran Canaria.
Tack
Mycket kollande blir det... Kikade lite på spanska solkusten men där är det alltså inte så bra väder då... har inte alls koll på vädret under de där månaderna...
Kap Verde?
Dubai har perfekt väder i oktober-november. Norweigan har börjat flyga dit för helt okej priser.
Tack!
Har tyvärr endast möjlighet att åka på höstlovet, tyvärr så är det ju väldigt dyrt då... Viktigast är att det är varmt så dottern kan få sitt badbehov stillat och jag mitt solbehov... Ska kolla lite mer på Kanarieöarna tror jag...