• EmmaAlny

1:a gemensamma barnet i bonusfamilj på gång!

Jag har en biologisk dotter på 4 år samt två bonusar på 5 och 8 år och nu ska jag bli mamma igen! Jag och min man väntar vårt första gemensamma barn, jag är nu i v.11. Någon i samma sits?

Trodde inte jag skulle få gå igenom graviditet, förlossning, bebistid och allt det där igen. Är 33 år nu och jag började känna att tiden rann iväg. Men sen gick allt väldigt fort...och nu verkar det ju som om jag faktiskt ska få uppleva detta igen och dela livet med en man jag har barn tillsammans med. <3<3<3 

• Svar på tråden 1:a gemensamma barnet i bonusfamilj på gång!
  • Memso

Hej!
    Vi är en liiiten familj om man jämför mer er :) Min man har en på 4år sen tidigare och jag har ingen.
    Vi väntar nu vårt förta gemensamma, om 5 veckor! :o Haha, vad klent det kändes :p

• silavs

Jag har en dotter på 4 år och nu ska jag och min sambo få ett gemensamt,han har inga barn sedan innan.
    Jag är i vecka 13, känns jätte kul eftersom min dotter tog det sååå bra när vi berätta för henne i veckan;)
    Hon är jätte stolt!

• LagomLångtNickname

Jag har en son på 6 år sen innan och han har inga. Är i v.17 och det är så spännande! Gick igenom allt själv med sonen, pappan stack direkt han fick veta.

• EmmaAlny

Hej alla!
    vad kul att hitta några fler. Jo min bonusfamilj är nog ganska stor...:)

Grattis allihop <3

Memso, du får ju snart bebis, vad härligt. Vi andra har lite tid kvar.. det är ju din första graviditet, hur känns det?

Silavs: Vi ligger ju nästan lika...hur mår du?

LagonLångt Nickname: Oj, det måste ha varit tufft att fixa allt själv...men nu har du träffat någon som vill dela det med dig hoppas jag! <3

Har ni era barn/bonusar heltid eller varannan vecka eller..? Vi har alla tjejerna varannan vecka så det blir lite lustigt att ett barn ska stanna och de andra ska iväg...har ni funderat på det?

• EmmaAlny

En liten bonusfamilj är oxå en bonusfamilj :) vi har full rulle kan man lugnt säga...allafall varannan vecka... jag har varit sjukt trött i ett par månader så varannanveckasystemet har verkligen varit till hjälp nu...men jag tror jag börjar bli lite piggare nu....

• EmmaAlny
    silavs skrev 2012-05-11 22:18:14 följande:
    Jag har en dotter på 4 år och nu ska jag och min sambo få ett gemensamt,han har inga barn sedan innan.
    Jag är i vecka 13, känns jätte kul eftersom min dotter tog det sååå bra när vi berätta för henne i veckan;)
    Hon är jätte stolt!
    Berätta mer om din dotters reaktion! Våra barn blev oxå glada. Men min biologiska dotter är lite orolig tror jag. Ibland säger hon något som tyder på att hon inser att det kan bli konkurrens om vissa saker. Hon undrar tex om hon inte kommer kunna sova för att bebisen skriker och hon är noga med att den inte ska få bo i hennes och hennes bonussyrras rum och frågar om vart den sak sova osv. Det är väl mest normala funderingar iofs men jag märker på henne att hon funderar en del. De andra två är bara glada och verkar inte fundera så mycket över saken.
  • LagomLångtNickname
    EmmaAlny skrev 2012-05-13 16:59:13 följande:
    Hej alla!
    vad kul att hitta några fler. Jo min bonusfamilj är nog ganska stor...:)

Grattis allihop <3

Memso, du får ju snart bebis, vad härligt. Vi andra har lite tid kvar.. det är ju din första graviditet, hur känns det?

Silavs: Vi ligger ju nästan lika...hur mår du?

LagonLångt Nickname: Oj, det måste ha varit tufft att fixa allt själv...men nu har du träffat någon som vill dela det med dig hoppas jag! <3

Har ni era barn/bonusar heltid eller varannan vecka eller..? Vi har alla tjejerna varannan vecka så det blir lite lustigt att ett barn ska stanna och de andra ska iväg...har ni funderat på det?

Jag visste att jag var själv redan från början, så planerade allt efter det. Och har en bra familj som verkligen ställer upp
    Sambon är verkligen underbar, han tar min son som sin egen. Pappan har inget umgänge, och har aldrig haft. Så sambon är som en pappa för sonen.
    Så sen kommer familjelivet att flyta på som innan, sonen är ju här alltid redan.  
  • EmmaAlny
    LagomLångtNickname skrev 2012-05-13 17:31:43 följande:
    Jag visste att jag var själv redan från början, så planerade allt efter det. Och har en bra familj som verkligen ställer upp
    Sambon är verkligen underbar, han tar min son som sin egen. Pappan har inget umgänge, och har aldrig haft. Så sambon är som en pappa för sonen.
    Så sen kommer familjelivet att flyta på som innan, sonen är ju här alltid redan.  
    Underbart att du har en bra sambo och att din son fått en pappa :) Jag önskar jag kunde få ha min flicka på heltid oxå men samtidigt är jag ju glad att hon har en pappa som älskar henne och som hon har det bra hos...fördelar och nackdelar hur man än har det :/

• Pippilångstrump

Jag har en snart 7 åring och enbliven 5 åring sedan tidigare, mannen i mitt liv har inga barn, men vi väntar ett gemensamt <3. Är i v 6

Svar på tråden 1:a gemensamma barnet i bonusfamilj på gång!