• Elie

Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!

Hej på er!

Idag har jag gjort min laserfettsugning efter ett långt tags grubblande. Då jag inte själv hittade så mycket information om andra som gjort det tänkte jag nu dela med mig av mina erfarenheter. Jag kommer lägga upp bilder så snart jag kan. Både före, under läkning och efter. Just nu är det väldigt svullet och ömt men ni ska få se hur det fortgår...

Fråga gärna om ni undrar något så länge så uppdaterar jag snart igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 10:14
    Vid uppdateringar kan jag tyvärr inte lägga till bilder, därför gör jag det löpande i inläggen nedan, så håll utkik om du vil se!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 11:48
    OBS: Detta är inte en tråd där jag tänker försvara eller förespråka skönhetsingrepp utan ENDAST till för de som är yfikna och har frågor och som kankse själva funderar på liknande ingrepp. All annan kritik undanbedes. TACK!

• Svar på tråden Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!
  • Elie

Hm, jag ser inga texter i era inlägg, kan det ha med mobilen att göra?

• Elie

För att förklara vilken kategori patien jag tillhör lägger jag upp en förebild. Jag har efter mina graviditeter gått ner mycket i vikt och är nöjd med det men det jag fortfarande stör mig på är mina fettkuddar på insida lår som finns där oavsett vikt. Innan graviditeterna hade jag och väldigt mycket mer timglasfigur runt magen. Nu har fettet däromkring och främst på ryggen inte gått bort med viktnedgången så för at få mer proportion i magen till mina smala ben ville jag göra den smalare. Även proportionen till rumpan ville jag förbättra genom att fettsuga ryggen eftersom den nu uppfattades så avlång och inte "stack ut" från rygen om ni förstår vad jag menar.

Ingeppen jag gjorde är alltså insida lår och "lovehandles", dvs rygg och sidorna. Framsidan av magen blev jag avrådd från att göra då det var så mycket lös hud där och det riskerade att bli ett ojämt resultat med tanke på att det var så lite fett på framsidan.. Som ni kankse förstår är det inte så värst mycket fett jag har tagit bort, men det är dessa detaljer som jag gruppblat och stört mig på under lång tid och beslutade mig tillslut att göra någonting åt.

• Jenna Dark

Ok, fattar ingenting...du är kvinna va? Och har fått barn? Och du vill se ut som en tonårspojke i kroppen igen?
    Är det en före eller efterbild du visar?
    Hur ser du ut fö då? I ansiktet menar jag, har du snygg hållning, sjysst klädstil? Fint hår? Fina fötter? Vackra ögon? Breda axlar? Fem fingrar på varje hand?
    För din mage och dina lår ser jag då verkligen inget fel på....och jag har svårt att tro att din kropp varit så ful att den väckt anstöt och så. Men oftast sitter ju de s.k problemen i huvudet och ja, är du nöjd nu så kan jag bara gratulera!

• Elie
    Jenna Dark skrev 2012-05-12 10:18:06 följande:
    Ok, fattar ingenting...du är kvinna va? Och har fått barn? Och du vill se ut som en tonårspojke i kroppen igen?
    Är det en före eller efterbild du visar?
    Hur ser du ut fö då? I ansiktet menar jag, har du snygg hållning, sjysst klädstil? Fint hår? Fina fötter? Vackra ögon? Breda axlar? Fem fingrar på varje hand?
    För din mage och dina lår ser jag då verkligen inget fel på....och jag har svårt att tro att din kropp varit så ful att den väckt anstöt och så. Men oftast sitter ju de s.k problemen i huvudet och ja, är du nöjd nu så kan jag bara gratulera!
    Som du ser är tråden startad för de som är intresserade av att göra liknande ingrepp  där jag kan dela med mig av erfarenheter, så vad du gör här har jag ingen aning om.
  • Suri

Före, skriver hon ju. Vill gärna se resultat. Är också smal med fettkuddar under knäna (??!!) sjukt fult... :( Har även lite handtag jag skulle kunna ta bort. Vad kostade det?

• Elie
    Suri skrev 2012-05-12 11:41:09 följande:
    Före, skriver hon ju. Vill gärna se resultat. Är också smal med fettkuddar under knäna (??!!) sjukt fult... :( Har även lite handtag jag skulle kunna ta bort. Vad kostade det?
    Som jag sa så är jag fortfarande omplåstrad och har gördel och är ganska rejält uppsvullen, så efterbild kommer dröja. Eftersom det var så lite fett som togs bort är det så mycket vätsa kvar i kroppen så i jämförelsemed de som tar bort flera liter fett där man kan se skillnad direkt(eftersom vätskans volym i jämförelse med fettets volym är så mycket mindre än i mitt fall), så måste jag vänta på att vätskan har försvunit ur kroppen för att se hur det blivit. De sprutade in ca 2 liter vätska som blandas med fettet och de sög ut ca 8 dl ungefär vilket är vätska och fett blandat. Mina ingrepp kostade 45 000 kr. Jag fick ett pris på 30 000 kr på en mindre klinik men vågade inte testa den för de verkade inte lika erfarna.
Svar på tråden Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!