• Helle333

Fungerande sugproppstallrikar?

Irriterande som fasen att lägga 99kr på en tallrik med sugpropp och sugproppshelvetet bara lossnar hela tiden. Av sig själv. Finns det någon BRA sådan tallrik?

• Svar på tråden Fungerande sugproppstallrikar?
  • Vitblomma

Vi har en från Ikea som ser ut som en groda och den fäster väldigt bra på lillens stolbricka ( eller vad jag ska kalla den) men tallriken fastnar inte på vårt köksbord..

• Helle333
    Vitblomma skrev 2012-05-12 11:10:17 följande:
    Vi har en från Ikea som ser ut som en groda och den fäster väldigt bra på lillens stolbricka ( eller vad jag ska kalla den) men tallriken fastnar inte på vårt köksbord..
    det är köksbordet jag hade velat ha den på =/
  • vivianne

Den har ingen sugpropp men babybjörns tallrik (formad som en treklöver) står jättestadigt på bordet. Rekommenderas!

• Mellanmjölkens land

Det kan inte vara så att ert köksbord är aningen ojämt? Det var problemet för oss så det slutade med att vi gav upp och skippade sugproppen

• Vitblomma

Det kanske det är fast det inte känns så troligt eftersom det är helt nytt:/

• tina14

Har haft två varianter och inte fått någon att funka bra, på varken vårat bord, bordet till barnstolen eller mormor och morfars bord, tror det är värdelösa tallrikar helt enkelt......vi har vaktat istället så inte tallriken flugit ner...

• Helle333
    Mellanmjölkens land skrev 2012-05-12 17:58:49 följande:
    Det kan inte vara så att ert köksbord är aningen ojämt? Det var problemet för oss så det slutade med att vi gav upp och skippade sugproppen
    Det kan det säkert vara. Det bordet hade mamma när jag var liten. Jag är 30 nu. Det finns bildbevis på att bordet är åtminstone 28 år gammalt =)
  • Hannathu

Tupperwares satt bra men om barnet kommer på att de kan pilla på sugproppen så är det kört. Likaså om man inte lyckas få ihop sugproppen och tallriken för det är hål emellan...

Esska(?) sitter OK men är åtminstone lättanvänd.

Nej jag föredrar helt klart tallrikar som står stadigt utan sugpropp. Om grabben börjar dra i en sugproppstallrik så flyger ju maten all världens väg när den släpper.

Svar på tråden Fungerande sugproppstallrikar?