Lejonklippt katt
Har en långhårig katt (perser) som trots daglig borstning fått lite tovor på magen. I samband med att han skulle in föt tandputsning så bad vi att de skulle raka honom samtidigt.
Han kom hem igår och ser alldeles förfärlig ut, tycker så synd om honom! Hela kroppen är kal och han har bara päls på tassarna,huvudet och svansen. Han hade massor med päls innan så han har verkligen krympt nu och man ser att han är ganska mager och liten.
Hur länge tar det innan pälsen växt ut så att han ser lite normalare ut? Han tycker om att ligga ute på gården men det är uteslutet nu då det är så kallt men behöver man smörja in honom?
Hoppas han inte får några men för livet efter detta :( Hade jag insett vad en rakning innebär hade jag ju inte låtit dem ta så mycket. Han har varit lejonklippt förut hos sina förra ägare så förhoppningsvis är han ändå någonstans van med känslan att vara pälslös.
Det var inte jag som hämtade honom från veterinären annars hade jag ju ställt alla frågor där. Men hoppas någon här inne vet:)