• 4barnsMom

Hade Jysk tvättlappar i tyg?

Precis som frågan.. Jag ska gå in på imsevimse.se och beställa amningskupor tvättbara och bara måste veta om jag ska beställa tvättlappar med... Ja, ni vet måste ska just nu!!!

Hade jysk och var dom bra? Flanell kanske?

• Svar på tråden Hade Jysk tvättlappar i tyg?
  • Trikarn

jag köpte tvättlappar som är som små handdukar fär, 3kr styck så vi har en färg för Koralls rumpa, en för ansikte, en för spya och för kropp..=)

• 4barnsMom

Kanske bättre med olika färger med.. Imse tar 92kr!! för 12....

• Midsommarbarn

Jysk har iallafall små tvättlappar i tjock frotté "Beaver Lyx". Vi använder dessa under stjärten på skötbordet, som handduk och för att torka stjärten (alltså vi har tre olika på gång samtidigt). För att tvätta använder jag skumlappar. Jag tycker de små handdukarna är urbra och dessutom finns de i flera färger och är billiga. Jysk har också haft tunnare tvättlappar i frotté i trepack men dessa har jag inte testat. IKEA har också tunnare frottétvättlappar i flerpack som kanske fungerar bättre att tvätta med, men jag tycker de är för hårda för den mjuka barnrumpan.

• Emmec

Ja har också köpt de allra minsta handdukarna på Jysk. Finns i massor av färger, ska dit å köpa fler, en färg att ha i skötväskan också. :)

• 4barnsMom

Jag fick lixom för mej att de på imse var lite extra mjuka.. Tunna flanell.. Mmm, låter ju sååå att man vill köpa...

• 4barnsMom

F--n jag är för snål, kan köpa massor på jysk bara för det extra portot ju... Haha!

• johandra

Duger inte ikeas annars då??? Dom har 10-pack för 29:-...Såna har jag köpt ett antal paket för dräggel o annat som kommer ur dom små...Vita med olikfärgade hängare på..

• 4barnsMom

lillalillajag Dom vore säkert lika bra/bättre än jysk.. Men jag har 12 mil till närmaste Ikea... Och 1,5 till Jysk Men tar nog dit jag kommer först, är ju ingen brådska.. Tack för tipset!

• johandra

ahh då förstår jag...Jag e så bortskämd som har ikea runt hörnet så jag tänkte inte på att det kanske inte alla har...

Lycka till i din jakt iaf!

• Freyja

jag har bild på min i mitt galler i , de me nalle puh å tigger å gänget dessa är inköpta på jysk

• kristinah

De är perfekta att torka snoriga ömtåliga små näsor med också - där river bara ikeas frottélappar sönder......

fleecelappar kan man ju annars göra vväldigt billiga själv iofs om man köper lite mysig och mjuk fleece

Svar på tråden Hade Jysk tvättlappar i tyg?