Jag väntar på cancerbesked, han väljer sport framför mig?
Hej
Jag har varit dålig en tid nu och varit hos läkaren för massa undersökningar, nu tror dom att det eventuellt kan vara cancer och jag väntar på besked om det.
Min pojkvän, vi har varit ihop i flera år men vi bor inte tillsammans, har vetat om detta hela veckan nu men inte brytt sig nämnvärt. Hans respons har varit "fan vad jobbigt att vänta" och sen inget mer, inte frågat hur jag mår eller har det eller någonting.
När jag berättade om cancermisstankarna så var hans förslag att vi skulle ha sex så jag fick nåt annat att tänka på. Några dagar senare fick jag ett sms där han skrev att han fattade att jag kanske inte var sugen på sex just nu men det var så länge sen för han så han undrade om jag inte kunde fixa lite sexiga bilder som han kunde roa sig med på egen hand. Det kändes ganska ruttet eftersom han inte brytt sig i övrigt, det sa jag också till honom varpå han genast började tjura och komma med taskiga kommentarer.
Jag har försökt tänkt att hans ointresse kanske beror på att han haft mycket på jobbet och varit trött men hade förväntat mig att vi skulle prata om detta nu i helgen. Men där fick jag fel, när jag pratar med han idag och talar om att jag behöver han just nu och vill prata om det så får jag till svar att han inte har tid för han ska bort och se på sport och äta middag, detta har han bestämt efter att jag berättat om cancermisstankarna. När jag uttrycker mitt missnöje med detta så får jag till svar att jag är en egoistisk kärring som bara tänker på mig själv, han orkar med mer skit nu. Efter massa bråk och tjafs blir hans kommentar till slut att jag får höra av mig under kvällen om jag vill men inte med några tråkigheter utan i så fall med neutrala ämnen, för han vill inte förstöra kvällen för alla. Och han kommer absolut inte ha tid att svara hela tiden utan bara ibland.
Hade jag bokat in nåt och han sagt till mig att han kanske har cancer så hade jag ställt in det och stöttat han istället. Och jag hade definitivt inte, om jag vetet om det redan innan, medvetet bokat in annat då. Men det är ju bara jag.
Har han rätt i att jag är en egoistisk kärring som bara tänker på mig själv eller hade jag kunnat förvänta mig lite mer av han i detta läget?