• Anonym (Osäker)

Ni som haft SIPPRANDE fostervatten.. Förklara!!!

Hej!

Kan någon förklara innebörden av just SIPPRANDE forstervatten?

Jag har ganska rikliga flytningar, och när man stiger  upp på morgonen känns det ju att det rinner till i trosan och så är det som en liten fläck sedan.
    Sen kommer det kanske en likandan rinning sak 2-3 ggr till under dagen.. Det är för mig när det sipprar..

Sen när man läser runt lite på forumet här så har många sipprat vatten.. Men det har ändå kunnat komma så mkt att det rinner längst med benen...

Snälla, förklara hur era sippringar kändes.. Är i v 40 och besväras av dessa vattenlika flytningar som jag analyserar sönder!! 

• Svar på tråden Ni som haft SIPPRANDE fostervatten.. Förklara!!!
  • Lussekatta

För mig kändes det inte som en riklig flytning,det kändes utan tvekan som att något vattenlikande rann/sipprade ut längs med benen. alltså inte bara lite i trosan. Om jag "tryckte" på neråt kom det ut då och då. Detta var ett par timmar innan min dotter föddes och de fick ta hål på hinnorna senare på förlossningen. 

Annars kan du känna på lukten om det är fostervatten, det luktar lite som sperma..... 

• Anonym (Osäker)
    Lussekatta skrev 2012-05-12 17:10:42 följande:
    För mig kändes det inte som en riklig flytning,det kändes utan tvekan som att något vattenlikande rann/sipprade ut längs med benen. alltså inte bara lite i trosan. Om jag "tryckte" på neråt kom det ut då och då. Detta var ett par timmar innan min dotter föddes och de fick ta hål på hinnorna senare på förlossningen. 

Annars kan du känna på lukten om det är fostervatten, det luktar lite som sperma..... 
    Ok, för just ordet sippra kan tolkas ganska olika... Men jag har också ändå fått för mig att det måste märkas mer än en blöt fläck i trosan. Tack :)
  • Anonym

På mig blev det också som rikliga flytningar men trosan stoppade inte upp det som de gör med flytningar utan det blev blött utanpå trosan och i byxan. Fräscht
    Även om jag har vattniga flytningar så stannar dom liksom i trosan, men vattnet var mycket mer "blött" (haha) om du fattar?

{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

Och det kom alltid lite mer droppar när jag nös, hostade eller gick omkring mycket. Satt och ställde mig upp m.m. Kändes lite som jag kissade på mig och hade urinläckage fast det var vatten. 

• Anonym (Osäker)
    Anonym skrev 2012-05-12 17:14:59 följande:
    På mig blev det också som rikliga flytningar men trosan stoppade inte upp det som de gör med flytningar utan det blev blött utanpå trosan och i byxan. Fräscht
    Även om jag har vattniga flytningar så stannar dom liksom i trosan, men vattnet var mycket mer "blött" (haha) om du fattar?

{#emotions_dlg.flower} 
    Ja, jag fattar nog.. GladDet värsta är att jag fick en sån megaflytning som gick utanpå trosorna och genom leggings och ut på bilsätet.. SkämsTrodde det va vattnet då ju, åkte in.. De kollade ul, ctg, gyn o odling.. Nähä, inget vatten där inte. Så det gör mig så osäker.. 

Men om det sipprar, ska det inte forstätta då, komma gång-på gång-på gång... ??
  • Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2012-05-12 17:17:52 följande:
    Ja, jag fattar nog.. GladDet värsta är att jag fick en sån megaflytning som gick utanpå trosorna och genom leggings och ut på bilsätet.. SkämsTrodde det va vattnet då ju, åkte in.. De kollade ul, ctg, gyn o odling.. Nähä, inget vatten där inte. Så det gör mig så osäker.. 

Men om det sipprar, ska det inte forstätta då, komma gång-på gång-på gång... ??
    Jo om det sipprar kommer det lite då och då. Men det kan upphöra helt också. Det beror på hur barnet ligger. Om man har ett litet litet hål i fosterhinnorna kan barnet liksom lägga sig för hålet och täppa till. Då avtar sipprandet.

Skit svårt att veta, jag vet. Det bästa är ju som du gjort att kolla upp det. Men det kan man ju inte göra varje gång det kommer flytningar Obestämd 
  • Anonym
    älskarminfamilj skrev 2012-05-12 17:18:52 följande:
    Flikar in med en liten fråga, kan det sippra vatten fast slemproppen inte gått ?
    Ja det kan det allt. Jag hade slemmisen kvar, sipprade ändå. Hur vet i tusan men så var det
  • Anonym (Osäker)
    Anonym skrev 2012-05-12 17:15:40 följande:
    Och det kom alltid lite mer droppar när jag nös, hostade eller gick omkring mycket. Satt och ställde mig upp m.m. Kändes lite som jag kissade på mig och hade urinläckage fast det var vatten. 
    ok, va bra att du skrev så.. 
    Är ganska förkyld, nyser o igår va jag o sprang på stan ganska länge.. Men känns ändå torrt.. 

det som eg gjort mig nervös nu, är de sista 2 mornarna så har det kommit ut ganska mycket vattentunnt på pappret när jag trokat mig.. Men det har varit bruna strimmor i det också (slempropp?)

sen kan jag vara jättekissignödig, går på toa, kommer 5 droppar, känner mig klar, ska torka mig... Kommer ½ dl till.. Den ½ dl, tycker jag är skum, den borde ju komma med 5 dropparna..

Ni hör.. Jag analyserar :) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 17:19:51 följande:
    Jo om det sipprar kommer det lite då och då. Men det kan upphöra helt också. Det beror på hur barnet ligger. Om man har ett litet litet hål i fosterhinnorna kan barnet liksom lägga sig för hålet och täppa till. Då avtar sipprandet.

Skit svårt att veta, jag vet. Det bästa är ju som du gjort att kolla upp det. Men det kan man ju inte göra varje gång det kommer flytningar Obestämd 
    Alltså det behöver ju inte rinna lite hela tiden utan det kommer liksom stötvis. Åh så svårt att förklara..... gaah.
Svar på tråden Ni som haft SIPPRANDE fostervatten.. Förklara!!!