• fallen star

Affärer öppna på midsommarhelgen i Gamla stan? Fler tips på nöjen?

Vi funderar på att fira midsommar på Skansen, gå på Grönan och Gamla stan: Men är butikerna öppna i Gamla stan under midsommarhelgen? Finns det andra roliga saker att göra i Stockholm under midsommarhelgen? Vi är en barnfamilj med barn i åldrarna 8 år och 12 år. 

• Svar på tråden Affärer öppna på midsommarhelgen i Gamla stan? Fler tips på nöjen?
  • Hejhoppsan

Stockholm är helt öde på midsommar, så jag har svårt att tro att affärerna håller öppet (eller jo kanske souvernirbutikerna).

• hallontryffel

Klart affärerna har öppet, alla åker inte ut i skärgården! Finns massor att göra, förutom alla museer finns ju parkteatern (gratis) som kan ha lämpliga barnföreställningar, mysiga cafeer, parklekar där man kan pausa en stund mm. På barn i stans hemsida kan ni få massor med tips på vad som händer just när ni kommer till Stockholm!

• fallen star
    hallontryffel skrev 2012-05-14 09:29:13 följande:
    Klart affärerna har öppet, alla åker inte ut i skärgården! Finns massor att göra, förutom alla museer finns ju parkteatern (gratis) som kan ha lämpliga barnföreställningar, mysiga cafeer, parklekar där man kan pausa en stund mm. På barn i stans hemsida kan ni få massor med tips på vad som händer just när ni kommer till Stockholm!
    Tack för tipsen. Det ska jag kolla upp. Jag tänkte att det måste ju vara ganska många turister i stan så att något är öppet.
Svar på tråden Affärer öppna på midsommarhelgen i Gamla stan? Fler tips på nöjen?