gravid och åkt på bihåleinflammation...
Tagit två panodil men det hjälper inte mot smärtan!!:( de tar bara ner febern :/ Vad gör man?? Vågar man ta en ipren?? Är i v5...
Tagit två panodil men det hjälper inte mot smärtan!!:( de tar bara ner febern :/ Vad gör man?? Vågar man ta en ipren?? Är i v5...
Det går bra. Det du ska undvika är tabletter med acetylsalicylsyra (Treo, Aspirin, etc.) men Panodil, Ipren, Alvedon, m.m är ok så tidigt i graviditeten. Men överdosera inte, följ rekommendationerna även om du har ont!
Man bör inte ta ipren alls under graviditeten.
Alvedon, koksalt med hög salt halt. På måndag går du iväg till läkaren och får penicillin så försvinner det.
Har själv åkt på samma sak i början på graviditeten och det var hemskare än hemskt, inga ångbad i världen hjälpte och dylikt.
Fick ta penicilin kur 3 ggr i rad då det inte ville ge med sig.
Gå till läkaren snarast möjligt, ta och ring jouren annars om du inte kan vänta till måndag.
Fick också bihåleinflammation i början av grav. Fick till slut penicillin, men det hjälpte lite med en sån där nässpruta som man sköljer näsan med. Finns på Apoteket för runt en hundring. Kan hjälpa tills du får läkarkontakt.
Hade bihålsinflammation runt v 20 och fick inget penicilin. De sa på öron näsa hals att man helst inte gav gravida det. Jag fick spola mina bihålor, dvs en slang med en lång kanyl på som fördes in i näsan och genom kindbenet och in i bihålan... Bland det värsta jag varit med om faktiskt... FY FARAO..inget jag rekomenderar-
Tack snälla för alla svar!! Jag har nasonex som jag fått utskrivet sen tidigare, . Får ofta besvär med bihålorna vid förkylning dessvärre :/ Men inte såhär illa :(( Får nog ringa imorrn om det fortsätter såhär... Legat däckad hela dagen ://
Penicillin och avsvällande tabletter, så som du mår!
Min kom tyvärr tillbaka efter kuren, men inte lika kraftig! Andra gången kunde jag klara mig utan penicillin och såg till att tömmma och hålla rent bihålorna genom att växla nässpray, kortisonspray (rhiniqoet aqua), barnnässpray och utskrivna avsvällande tabletter Rinexin (växlade för ville inte bli nässprayveroende) - då gick det över av sig själv på ca 2-3 veckor.
Här är en till med bihålsinflammation. Är även svullen i halsen.
Får gå till läkaren imorgon när jag är ledig.
Vågar inte sjuka mig. Var sjuk för två v sen och sen stannade jag hemma en dag för en v sen för att jag fick panik över en mini blödning.
Tack för tipsen och tack för trådstarten TS.
tack för alla era svar!
det är bättre idag, men fortsätter med mitt nasonex i någon vecka till...
skulle ha börjat med den redan när förkylningen började så hade jag nog inte blivit sådär dålig..
men idag är jag iaf feberfri och det gör inte lika ont idag som tur är!!!
kram o tack till er!