Massage tidigt i graviditeten..????
Johopp, jag fick en massagebehandling hot stone + traditionell massage i present av min käre man, tänkte att ja men han har ju såklart kollat innan att det är ok med denna behandling då jag är gravid...
När jag frågade honom efteråt så sade han nej, han hade ingen aning om att massage på något vis kunde vara farligt för gravida...han trodde mer det var när ens mage vart för stor..
Känns sådär nu kan jag säga, jag är i v 11... Har försökt läsa mig till på nätet men får bara kryptiska ledtrådar som att "Efter v 13 kan du masseras hej vilt" eller "Har du tidigare erfarenhet av missfall så ska du rådgöra med din barnmorska innan".
Jag hoppas ju innerligt att inget händer, att allt fortsätter gå bra men ärligt talat så känns det inget vidare rent psykiskt att/om jag på något vis äventyrat något med denna förvisso väldigt sköna massage...
Någon som med säkerhet kan säga vad det handlar om? Är all massage bannlyst innan v 13 eller är det viss sorts massage. Vill väl bara veta om jag kan sova lugnt inatt eller om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen eller nå´t...
Jag kan ju inte göra den ogjord men jag kan ju vara lyhörd och uppmärksam på min kropp och ja jag bara undrar om man behöver åka in och kontrollera med UL..
//Nojjig