• entjej

Hur välja rätt dag för LH-stegring inför FET?

Nu är det fortfarande inte säkert min man vill göra FET men jag undrar om man ska göra FET hur ska dag för LH stegring väljas? Jag menar från vilken dag tre dagar framåt ska räknas? 

Har testat några månader med LH-sticka. Ska man testa en eller två gånger per dag? Vissa månader har det varit LH-ökning på kvällen och nästa morgon och nästa kväll men inte morgonen därefter. Är det LH-stegringen första gången det är på morgonen man ska välja? Inte kvällen? Eller är det första dagen det blir förhöjt man måste välja.

Den här månaden så tog jag först mitt i natten...ja det var kanske inte så smart men jag kunde inte sova så jag tog halv fyra på natten och då var det negativt. Sen tog jag ett på dagen...då var det positivt. Frågan är då...hade det varit positivt typ nio på morgonen också så att det är den dagen som ska väljas eller har de de andra månaderna då jag först fått stegring på kvällen också blivit stegring redan på dagen. Nu denna månad var det positivt nästa morgon och kväll också.

Är det normalt att ha LH-stegring typ 1,5 dygn? Är det första LH-stegrinen man ska och måste välja att räkna fram tre dagar till FET eller som t ex denna månad när jag först fick LH-stegring klockan 13.00 ena dagen och så hade LH- stegring både nästa morgon och kväll...kan man då ta den andra dagen och därifrån räkna fram tre dagar för FET?

Hur noga är det egentligen att FET blir exakt två dagar efter ägglossning? Man kan ju ändå inte veta exakt när ägglossningen är. Jag som brukar få mens ca 12 dagar efter ägglossning är det viktigt att FET blir så tidigt som möjligt så att mensen hinner stoppas. Hur ofta ska man behöva ta LH för att inte missa rätt tidpunkt?

Hoppas ni hängde med på mina förklaringar och frågor. Hoppas någon kan ge mig svar.        

• Svar på tråden Hur välja rätt dag för LH-stegring inför FET?
  • entjej

Någon måste väl fått information från klinikerna om detta...

• familjenekberg

Jag har testat med clerblues test den som blir glad gubbe gjort testet på morgon och ring till kliniken när jag har fått utslag, för vidare info. Jag skulle ringa kliniken och höra hur de gör.

Svar på tråden Hur välja rätt dag för LH-stegring inför FET?