• Anonym (rätt symtom?)

Magkatarr?

Jag tror jag har fått magkatarr, men alla symtom stämmer inte in på mig utan endast; svidande värk i övre delen av magen (en stund efter att jag ätit vissa saker, alltså kommer det inte alltid), illamående, uppsvullen mage då och då.

Några symtom som står är hungersugningar i magtrakten och känsla av uppkördhet men jag har inte riktigt koll på vad det betyder/menas, nån som kan förklara?

Skulle inte vara så konstigt om jag fått magkatarr då jag levt under ganska stor stress under 1,5 år... men jag vet inte om det här är det?

• Svar på tråden Magkatarr?
  • Pillowcase

Man behöver inte ha alla symtom. När jag får magkatarr blir jag illamående, får halsbränna och nån mat vill jag inte ens tänka på. Ibland blir jag så illamående att jag kräks - vilket tydligen inte är "normalt". Tar du något läkemedel för din magkatarr? Det bästa är såklart att försöks varva ner. Inga mediciner funkar på mig, har provat både receptfria och receptbelagda, men det enda som lindrar mina symtom är Proviva och a-fil. Hoppas du snart slipper det för det är riktigt elände!

Svar på tråden Magkatarr?