• Sara Gyllensten

Konfirmationspresent?!

Hjälp! Min bonusdotter konfirmerar sig, och vi har ingen aning om vad sjutton vi ska köpa till henne i present? Har ni något förslag?

• Svar på tråden Konfirmationspresent?!
  • Sara Gyllensten

Jag vet faktiskt inte vad det får kosta, har inte riktigt någon uppfattning om hur mycket man brukar ge till konfirmation! 

Smycken har hon så mycket, så det är inte så skoj... 

• tro  hopp  kärlek

En moped
    am körkort
    cykel
    servis
    pengar
     Här ger familjen ganska dyrt till konfrimander, mellan 1000-10 000 kr.

Medel 3000 kr. 

• Spexig

Jag hade lagt max 500, troligare ca 300.

Klassiskt är smycken, men vill ni inte det så vad som helst, det är väl inte så himla noga, bara det är nåt hon blir glad för (jag fick tex en begagnad skrivmaskin, knäpp grej, men blev jätteglad).

Böcker (ev presentkort på)
    Biobiljetter
    Vacker tekopp/tekanna
    Kläder (presentkort på) 

• elles mamma

Min dotter konfirmerar sig snart och jag och hennes pappa har köpt ett halsband (kors och kedja) som hon själv valt ut. Det kostade 350kr så kanske inte så mycket i pengar men hon fyller snart 15 också och då kommer hon få lite dyrare presenter. Köpte örhängen till henne från min andra dotter som gick på 200kr. Sen kommer hon även få smycken och pengar av släktingar.

Gillar hon smycken kan man ju också köpa presentkort på tex guldfynd så kan hon välja själv vad hon vill ha. Vet att min dotter vill ha ringar så hon kommer nog köpa några för pengarna hon får. 

• Indiansommar

Smycken är en klassiker
    parfym
    klocka
    mobil
    laptop
    presentkort

Bäst är att fråga henne vad hon vill ha, jag började spara på en servis när jag konfirmerade mig men sådant kanske inte ungdomar gör idag?

• aldrigmer

Till barnen har det blivit lite dyrare, dottern gitarr och sonen böcker om specialintresse. Dessutom bibel o psalmbok samt kors i form av silverdroppen från Svenska kyrkan i utlandet (SKUT).

Till närstående barn har fina antologier och andra, mer exlusiva böcker om specialintressen inköpts. Det har varit förvånansvärt uppskattat!!

• Victoria 051

Du skrev att hon har många smycken redan men Milla-Märtha har annorlunda namnsmycken med porslinsskärvor där man kan kanske kan välja någon passande text som Jag tror ... på mig, kanske eller liknande . Eller namnet, det är ju också fint. Lycka till!

Svar på tråden Konfirmationspresent?!