När har era barn slutat gå på fritids?
Vid vilken ålder slutade ditt barn att gå på fritids? Hur länge behövde han/hon klara sig själv efter skolan?
Vid vilken ålder slutade ditt barn att gå på fritids? Hur länge behövde han/hon klara sig själv efter skolan?
Det beror nog helt på barnet. Vissa är mogna för att vara hemma själv, andra inte.
Vi tänker nog ha fritids till 3:an, sedan så kommer han att få gå hem själv.
Här finns fritids bara till och med tredje klass. Efter det får barnen helt enkelt gå hem efter skolan.
Personligen tycker jag inte det känns helt OK att min dotter ska vara hemma hela eftermiddagarna/kvällarna själv om ett år. (både jag och pappan har långa dagar.) Vet inte hur vi ska lösa det. Dottern är absolut inte mogen för att själv gå igenom hela stan, korsa flera huvudleder, komma hem fixa mellis och göra läxor. Jag kommer förhoppningsvis inte hem senare än 18:30.
Här finns det fritidsklubb efter 3e klass, men där tror jag barnen får komma och gå lite som de vill
Min dotter gick i fritids när hon gick i 1:an sen sa vi upp platsen direkt när hon började 2:an.
Hon slutar skolan mellan 13- 13:30 och är hemma ca 30min efter det. Jag jobbar lite olika så det blir kanske 2-3 dagar i veckan som hon klarar sig själv till senast 16:30
Min son går i trean och är väldigt lite på fritids, går hem själv kl 14. Vi kommer dock behålla fritids ett tag till eftersom jag tycker att han behöver det på loven. Det är en helt annan sak att vara hemma hela dagen och behöva fixa lunch själv.
Här har vi fritids tom 3:an och ja det är jag säker på då jag har haft två barn i skolan innan min nuvarande. Så tom trean har mina barn fått gå o så även med min nu 9 åriga tjej. ( 9 till sommaren) Sen när barnen börjat skippa vissa em. har sett mycket olika ut.
Vill barnen ha något att göra finns "fritidsklubb" efter trean men det fungerar inte alls på samma vis.
Min bonusson har fått dispens pga sina diagnoser. Han är 13 och klarar sig inte hemma själv...