• Dotzie

vad är tjejernas alternativ till till tidningen slitz???

Min sambo prenumererar på tidningen slitz.... inget ont om den,... jag läser den ungefär lika noggrannt som han..... Men jag funderar på att köpa hem nån tidning som är ungefär som Slitz .... fast för tjejer....
    Finns det??
    Kunde vara kul å se vad han tycker om det.... om han tycker att det är lika ok att jag sitter å gluttar på snygga lättklädda grabbar när jag sitter på dass å gör nummer2;)

• Svar på tråden vad är tjejernas alternativ till till tidningen slitz???
  • Linda1976

Playgirl! Men jag vet inte om den finns i Sverige

• Miss Daisy

Man kan prenumera på amerikanska tidningar fast man bor i sverige också, det bara kostar lite mer. Min sambo har en tidning som han får hem varje månad från USA, dock utan lättklädda damer

• Linda1976

Fast det är ju inte en förklädd porrtidning som Slitz faktiskt är (även om det var en musiktidning från början, men det är det väl ingen som minns )

• Miss Daisy

Jag har aldrig läst varken playgirl eller Slitz så jag har ingen aning!

• snartfaster

jag tycker inte att slitz är en förklädd porrtidning, bilderna är ungefär lika lättklädda som vilka bilder som helst i "tjejtidningar" (okej, kanske ngn bröstvårta mer här eller där) och det är ju inga porrnoveller eller något sånt heller, bara en massa repotage som faktiskt likanr de som finns i vanliga veckotidningar ty så får du tillbaka ditt ex och så vill svenskarna ha det i sängen.

• Kaka3

Men de där artiklarna är ju trots allt formulerade på ett sätt som späder på känslan av porrtidning. De där djupodlade reportagen skiljer sig inte så grovt ifrån hur de formulerar sig i porrtidningar. Båda tidningarna går ut på att poängtera hur villiga tjejer är emot killar som läser _just den här_ tidningen.

• Bijouu

Cosmopolitan har också utvik! och fokuserar mkt på sex! men aldrig är det ngn som säger att jag läser en porrtidning, den ligger på soffbordet.

• Miss Daisy

Det kanske beror på hur bilder och text är utformade. Jag behöver bara titta på ett Slitz omslag för att se att det erbjuder en viss typ av kvinnosyn som jag inte sympatiserar med. Sen läser jag visserligen inte Cosmopolitan heller för den tidningen har inte så mkt att säga mig.

• Dotzie

Jag får väl ta mig tid att kolla runt i nån välsorterad tidningsaffär nå gång å se vad som kan va lämpligt.......

• KARATE BEBISEN

finns nog inget. det är bara halvnakna tjejer i tjej tidningarna också av någon konstig anledning. inga snygga killar.

• Wistla

KARATE BEBISEN : Det kanske är för att tjejer är mkt snyggare estetiskt än vad killar är nakna.. nakna killar ser bara vulgära ut på bilder medans nakna kvinnor oftast är sexiga.. vet ej varför...

• Dotzie

Ezmeralda
    hmmm ligger nåt i det!!

• Miss Daisy

Jag tycker att nakna killar är jätte sexiga, men sexigt måste inte vara samma sak som porrigt nödvändigtvis. Det hela beror väl på hur bra jobbet fotografen gör också.

• Dotzie

sant!!!! det gör otroligt mycket om det är proffsiga bilder!!!

Svar på tråden vad är tjejernas alternativ till till tidningen slitz???