• Pyret08

Vitiligo och brun-utan-sol

Hej!

Ska på bröllop i Juni och vill vara lite extra fin, ha lite extra färg på kroppen och ansiktet. Jag har vitiligo och tänkte att jag skulle prova brun-utan-sol kräm, har provat på kroppen och det blev ganska bra, men nu vill jag även prova i ansiktet. Är det någon som har erfarenhet av det, som har vitiligo eller inte, bara har provat BUS i ansiktet? Jag är rädd att det ska bli flammigt och orangt, vilket märke är bäst? Hur gör man i hårfästet? Jag är brunett så jag antar att det är lite lättare i alla fall.

Tacksam för svar!    

• Svar på tråden Vitiligo och brun-utan-sol
  • Annelie 76

Det borde inte vara några problem men testa för säkerhets skull. Kanske är det bäst att använda nån som ger gradvis mer färg, Dove har väl fortfarande en sån BUS till ansiktet.

• Pyret08

Jag har kollat, Loréal har en till ansiktet, men som du skriver så är det kanske inte så kul om man blir jättemörk direkt, det är ju även perfekt att ha när vi ska utomlands, så man kan "bättre på" brännan med spray istället.. Ska kolla Dove också, tack för tipset!

• Joico

Jag kör lite BUS då och då. 

Först peelar jag ansiktet så det är fritt från fnasig och torr hud. Sen smörjer jag med en bra fuktcreme. Är man rädd att det ska bli flammigt av BUSen så kan man antingen smörja innan krämen torkat helt eller gå på med BUS direkt efter krämen. Jag smörjer ansiktet noga, överallt. Ner på halsen, över bröstet, över axlarna och i nacken och ner på ryggen. Sen tar jag en handduk och "borstar" försiktigt av ögonbrynen och vid hårfästet, ev. fler ställen där det kan ha "klumpat" sig. Det brukar inte bli flammigt!
    Jag kör Apoliva från Apoteket. 

• U never saw me

Välj någon som bara ger lite färg så går det bra. På mig fäster inte BUS-färgen på de fläckar i ansiktet där jag inte har något pigment, så ju mörkare färg jag tar desto fläckigare ser jag ut.

Svar på tråden Vitiligo och brun-utan-sol