Jag hade en klasskamrat som var jättesnygg och en av de populäraste tjejerna i hela skolan om inte hela staden i vår åldersgrupp. Hennes pappa sade till henne när vi gick i högstadiet att hon borde fixa till näsan sen. Vet inte om hon gjorde det, men jag tycker att det är väldigt konstigt att ge sina barn komplex. De brukar vara så bra på att hitta på saker att störa sig på med sig själva ändå.
CeeJay skrev 2012-05-13 18:14:30 följande:
Annat: Om barnet verkligen LIDER av sin näsa så kan vi prata om olika lösningar (som kanske kan sluta i operation). Jag tror att jag skulle SE att näsan tex var stor, knölig eller helt platt men tror ändå jag skulle tycka mitt barn var vackert (eftersom det inte enbart hänger på näsan eller fysiken). Men först skulle jag göra allt jag kunde för att barnet mitt skulle acceptera sig som det är skapt.
Om mitt barn verkligen hade en osmickrande näsa som hen mådde dåligt över hade jag försökt avstyra operation men inte varit emot det om barnet verkligen ville. Dock hade jag inte stött mitt barn om det var en inbillad ful näsa utan försökt få hen att inse att det inte är nått fel på den.