• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ditt barn har ful näsa, vad gör du?
  • Mynta

Skaffar ett jobb åt barnet. På en cirkus.

• Insatt
    Mynta skrev 2012-05-13 15:31:40 följande:
    Skaffar ett jobb åt barnet. På en cirkus.
    Good call!
  • ElectroDiva

döper om den till zlatan

• Insatt
    ElectroDiva skrev 2012-05-13 15:32:58 följande:
    döper om den till zlatan
    Ungefär samma sak som alternativ 3 då.
  • CeeJay

Annat: Om barnet verkligen LIDER av sin näsa så kan vi prata om olika lösningar (som kanske kan sluta i operation). Jag tror att jag skulle SE att näsan tex var stor, knölig eller helt platt men tror ändå jag skulle tycka mitt barn var vackert (eftersom det inte enbart hänger på näsan eller fysiken). Men först skulle jag göra allt jag kunde för att barnet mitt skulle acceptera sig som det är skapt. 

• Äppelpaj80

Jag skulle inte säga något. Men skulle h*n vilja operera sig skulle jag säga att jag tycker h*n är fin som h*n är men om man vantrivs med en näsa så pass mycket får h*n operera sig om h*n vill.

• c89

Jag lägger troligen märke till den fula näsan, men säger inget till barnet. Jag har själv en ganska stor och väldigt ful näsa. Min sambo har också en stor näsa, men jag tycker att den passar perfekt på honom och tycker att han är vackrast i hela världen, både på utsidan och insidan.
    Hade nog själv kunnat tänka mig att operera min näsa lite mindre om jag haft jättemycket pengar över, men känner inte att det ens är värt att ens fundera att spara till det. Jag är nöjd med mig själv trots en stor, "ful" näsa och har bättre saker att ägna tankeverksamheten åt än den.

Hoppas istället på att kunna ge mitt barn en så pass bra självkänsla så att denne precis som jag kan tänka "jo, jag har en stor ful näsa, men det spelar väl ingen roll?!" 

• Insatt

Jag hade en klasskamrat som var jättesnygg och en av de populäraste tjejerna i hela skolan om inte hela staden i vår åldersgrupp. Hennes pappa sade till henne när vi gick i högstadiet att hon borde fixa till näsan sen. Vet inte om hon gjorde det, men jag tycker att det är väldigt konstigt att ge sina barn komplex. De brukar vara så bra på att hitta på saker att störa sig på med sig själva ändå.

CeeJay skrev 2012-05-13 18:14:30 följande:
    Annat: Om barnet verkligen LIDER av sin näsa så kan vi prata om olika lösningar (som kanske kan sluta i operation). Jag tror att jag skulle SE att näsan tex var stor, knölig eller helt platt men tror ändå jag skulle tycka mitt barn var vackert (eftersom det inte enbart hänger på näsan eller fysiken). Men först skulle jag göra allt jag kunde för att barnet mitt skulle acceptera sig som det är skapt. 

Om mitt barn verkligen hade en osmickrande näsa som hen mådde dåligt över hade jag försökt avstyra operation men inte varit emot det om barnet verkligen ville. Dock hade jag inte stött mitt barn om det var en inbillad ful näsa utan försökt få hen att inse att det inte är nått fel på den.
  • Insatt
    c89 skrev 2012-05-13 18:41:57 följande:
    Jag lägger troligen märke till den fula näsan, men säger inget till barnet. Jag har själv en ganska stor och väldigt ful näsa. Min sambo har också en stor näsa, men jag tycker att den passar perfekt på honom och tycker att han är vackrast i hela världen, både på utsidan och insidan. Hade nog själv kunnat tänka mig att operera min näsa lite mindre om jag haft jättemycket pengar över, men känner inte att det ens är värt att ens fundera att spara till det. Jag är nöjd med mig själv trots en stor, "ful" näsa och har bättre saker att ägna tankeverksamheten åt än den. Hoppas istället på att kunna ge mitt barn en så pass bra självkänsla så att denne precis som jag kan tänka "jo, jag har en stor ful näsa, men det spelar väl ingen roll?!" 

Ojdå, då döljer du den fula näsan bra på bilder för jag ser ingen sådan i ditt ansikte!
  • 070104

Jag antar att jag inte skulle märka det.. Jag har hört både positiva och negativa kommentarer om mina barn men jag vet inte själv om allt är sant.. Mina barn är de vackraste som finns, skulle inte ändra något alls på dem  

Skulle någon av mina söner dock vilja operera sin näsa så övertalar jag så gott det går att inte göra det, ber honom vänta i minst 2 år och se om åsikterna fortfarande är detsamma och slutligen skulle jag nog stötta honom i valet, även om jag inte skulle bli speciellt glad. Det är ett bevis på att jag misslyckats att uppfostra mina barn till att uppskatta sig själv och gilla sig själv för den man är. 

Invandring och rasism. Vad är din åsikt? Diskutera! www.familjeliv.se/Forum-26-175/m64887671.html
  • c89
    Insatt skrev 2012-05-13 18:51:59 följande:
    Ojdå, då döljer du den fula näsan bra på bilder för jag ser ingen sådan i ditt ansikte!
    Har en oerhört stor näsa och lite sned. Ser mycket större ut från ena sidan än den andra. Det handlar väl mest om vinklar...
  • Indianica

Som många andra som inte är helt svenska, har jag en lite större näsa än idealet och min dotter tycks ha ärvt min näsa. Hon kommer nog att lägga märke till sina näsa och jämföra den med andras tids nog, inget jag kommer att påtala. Jag själv passar själv rätt bra i min näsa, att ha något lite ovanligt ger ju också ansiktet karaktär!

• Anton Chigurh

Beställer tid för operation. Omedelbart.....

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Ditt barn har ful näsa, vad gör du?