Jag är verkligen en dålig mamma
Jag har två barn, ett pojke som snart blir tre och en flicka som snart blir sex år.
Jag älskar mina barn över allt annat, men den senaste tiden har jag blivit den mamma som jag absolut inte vill vara. Jag tjatar, gnäller, skriker och beter mig inte alls trevligt. Jag snäser åt min femåring och sänker mig till hennes nivå. Jag känner mig konstant trött och jag VET att jag gör fel, att jag är den vuxna och att jag borde kunna bete mig bättre. Men hon driver mig till vansinne emellanåt. Det har blivit en ond cirkel som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Det är som en maktkamp mellan henne och mig och trots att det många gånger handlar om bagateller så kan jag inte bara låta det passera, jag måste ta upp kampen. Det har gått så långt att jag inte ens kan behärska mig när vi är ute bland folk (jag menar inte att det är bättre att skälla hemma, men oftast försöker man väl upprätthålla någon sorts fasad utåt). Jag kan bli blixtarg över småsaker och jag mår så fruktansvärt dåligt över det här och vet att jag måste få ett stopp på detta. Men hur? Jag är rädd att mina barn ska se tillbaka på sin uppväxt och känna att deras mamma ständigt var arg.
Snälla, ge mig råd och tips. Ni behöver inte berätta att jag är en dålig mamma, för jag känner mig redan usel.