Bra bok om barnmat med fakta och recept?
Är det någon som har en sådan bok som ni kan tipsa om?
OBS!
Sajter är jag inte intresserad av för det har jag hitat massor när jag sökt här på familjeliv
Är det någon som har en sådan bok som ni kan tipsa om?
OBS!
Sajter är jag inte intresserad av för det har jag hitat massor när jag sökt här på familjeliv
Mat för barn och deras föräldrar av Latihfa Lindberg gillar jag. Köpte den på Konsum.
Gillar också "Mat för barn och deras föräldrar". Har använt många recept i den.
Gillar också den boken!! Men det är kanske inte så mycket om "puré-mat" i den.
Däremot massor av bra vardagsrecept som funkar när barnen börjar äta "vanlig" mat
Köpte den boken i tron att den skulle innehålla tips på mat för små barn puréer och sånt men det finns inte i den. Tycker att recepten är allmänna, som vilken kokbok som helst i princip. Inget bra köp i min mening.
Bästa barnmaten av Lotta Brinck och Eva Gedin handlar om mat för barn 0-12 månader. Jättebra upplagd med tips på råvaror och recept för varje steg från smakisar till riktiga portioner. Problemet är att den är skriven 1993 så det är svårt att veta om all info är aktuell. Man kanske kan dubbelkolla innehållet med BVC.
Om TS ursäktar att jag lånar tråden så kanske jag kan få passa på att efterlysa lite nyare böcker av den här sorten? Mat för barn 0-12 månader.
Puffar lite.....
"Annas & Hugos barnmatsbok" recept, råd och tips för barn från fyra månader av Maria Iversén har jag använt jättemycket!