• frustrerad

Gör fel enligt henne

Jag vet inte vad som är rätt eller fel mer.
    Min sambo har blivit rentutav elak efter förlossningen,hon väser åt mig å säger "sådär ska du inte göra" elle "han vill inte göra så" när jag är med våran son som är 3månader. Hon har 3 barn sen förut och våran son är mittförsta,jag har fått höra enda sen han föddes att jag gör fel fel fel, nuvågar jag inte göra något, då trycker hon ner mig ännumer genom att anklaga mig för att jag inte vill vara med min son..... Jag blir helt knäckt av de här å vet inte nå hur jag ska göra?????
    HJÄLP jag går under snart,jag vill inte lämna henne 

• Svar på tråden Gör fel enligt henne
  • Lena

Berätta hur du mår och följ med på nästa bvcmöte och berätta det där med

• Barbabok

Elakt av henne, finns inget facit. Hur ska du lära känna ditt barn om du inte får engagera dig? Stå på dig o bra råd från #1

• ChinChin

Har du prövat att berätta vad du känner?
    Inte gräla, inte anklaga, då grälar hon tillbaka eller går i försvar, då förlorar du. Berätta dina känslor, de kan hon inte argumentera emot. Börja så här:
    -Älskling, jag blir ledsen när...
    -Jag blir frustrerad när...
    -Det smärtar mig att....
    Sedan säger du din önskning:
    -Jag skulle vilja att...
    Jag önskar att....
    -Jag längtar efter att...
    Bekräfta också hennes känslor:
    -Jag ser att du är frustrerad. Vill du berätta varför?
    -Är det så att du är arg?
    -Du ser irriterad ut, mår du inte bra?
    -Älskling, kom ock berätta vad som är fel...
    Kanske märker hon själv att något är fel men kan inte sätta fingret på det, och då känns det skönt om någon bekräftar känslan.
    (En annan tanke: Jag kan inte låta bli att tänka på förlossningspsykos, kan man bli sån av det? Jag vet inget om sådant, men tanken väcktes!)
    Lycka till!

• frustrerad
    Lena skrev 2012-05-13 22:05:52 följande:
    Berätta hur du mår och följ med på nästa bvcmöte och berätta det där med

Jag har berättat det för henne,men de blev bara värre. :'(
  • frustrerad
    ChinChin skrev 2012-05-13 22:15:44 följande:
    Har du prövat att berätta vad du känner? Inte gräla, inte anklaga, då grälar hon tillbaka eller går i försvar, då förlorar du. Berätta dina känslor, de kan hon inte argumentera emot. Börja så här: -Älskling, jag blir ledsen när... -Jag blir frustrerad när... -Det smärtar mig att.... Sedan säger du din önskning: -Jag skulle vilja att... Jag önskar att.... -Jag längtar efter att... Bekräfta också hennes känslor: -Jag ser att du är frustrerad. Vill du berätta varför? -Är det så att du är arg? -Du ser irriterad ut, mår du inte bra? -Älskling, kom ock berätta vad som är fel... Kanske märker hon själv att något är fel men kan inte sätta fingret på det, och då känns det skönt om någon bekräftar känslan. (En annan tanke: Jag kan inte låta bli att tänka på förlossningspsykos, kan man bli sån av det? Jag vet inget om sådant, men tanken väcktes!) Lycka till!

Hon säger att jag inte bryr mig om henne och skiter i hur hon mår.... De är juh precis de jag inte gör, när jag frågat henne om hon funderar på något för att försöka skapa en lugn konversation så är det inget säger hon.... Förlossningspsykos tror jag inte, då stöter man bort och klarar inte av barnet. Tack för tipsen
  • Lena

Ni behöver familjerådgivning BVC har psykologer.

• oraklet från delphi

depression efter förlossning? kontrollbehov? gå och prata med någon om hon vägrar lyssna

• oraklet från delphi

eller säg rakt ut men VAD GÖR JAG RÄTT DÅ!! i dina ögon? vänd på det fråga hur hon skulle känna sig om det var omvänt...

• frustrerad

V har en tid med bvc terapeut    men hon har gjort slut jag får inte komma hem å jag får inte träffa min son.....hur orkar man nu!? allt bara för att jag sa ifrån en gång

Svar på tråden Gör fel enligt henne