• Anonym (PANIK)

PANIK, är gravid och har druckit iste!

Har panik nu! Läste precis att ett glas 33 cl med iste innehåller 70 mg koffein! Jag har druckit typ 5 såna glas bara idag! Det blir ju hur mycket som helst! Vad fan ska jag göra?? Trodde inte det var så mycket i iste, stod inget om det på påsen!! GE MIG RÅD! Jag vet ärligt inte vad jag ska göra, är orolig som fan nu

• Svar på tråden PANIK, är gravid och har druckit iste!
  • Persimon

Ingenting farligt kommer att hända så lugna ner dig om du inte kan sova ta en dusch eller gör något roligt.

• Anonym (PANIK)
    Persimon skrev 2012-05-14 00:20:45 följande:
    Ingenting farligt kommer att hända så lugna ner dig om du inte kan sova ta en dusch eller gör något roligt.
    Är det säkert!? Läste att överdriven konsumation av koffein kan leda till fosterdöd.. usch mår dåligt nu :(
  • Pleco

Din stress och oro är värre än koffeinet, slappna av.

• Anonym (PANIK)

Är gravid i vecka 34 ska tilläggas! 

• Anonym (PANIK)
    Pleco skrev 2012-05-14 00:29:24 följande:
    Din stress och oro är värre än koffeinet, slappna av.
    Men kan det verkligen hända att barnet dör pga att jag druckit så mycket iste? Det har bara hänt idag pga att jag inte visste om det... det blir nog över 300 mg koffein skulle jag tro sammanlagt :( usch va jag ångrar mig
  • MammaPlutt

Ingen fara.
    Jag råkade äta mögligt korvbröd men inget hände :) 

Det är snarare om du får in mängder med koffein i flera veckor, som i ett beroende, som man behöver tänka om.  

• Lindha B

Jag tror heller inte det är någon fara. Men om du fortfarande oroar dig, ring 1177 för att få en sjuksköterskas svar, för att lugna ner dig :)

• MrsKnapa

Oroa dig inte, de som nog är värre nu är din stress o oro. Inget kommrr hända så varva ner och njut av magen

• Anonym (PANIK)

ok då pustar jag ut nu då! inget mer iste för mig!

Svar på tråden PANIK, är gravid och har druckit iste!