• Anonym

Är det bara jag som tycker att vatten luktar äckligt?

När jag ska dricka ett glas kranvatten så får jag alltid akta mig för att råka lukta på det när jag för det till munnen, för jag tycker verkligen att vatten luktar päck. Ibland luktar det precis som åvattnet vi brukade fånga grodyngel i när jag var barn...

• Svar på tråden Är det bara jag som tycker att vatten luktar äckligt?
  • Anonym

hehe nej du är inte ensam, jag tycker det med!
    ibland kan jag tycka det luktar lite som blöt hund med, eller hundandedräkt :-P 

• sskstud3nt3n

hahaha!  Jag håller med! Visst vatten luktar verkigen pecko och inte en jäkel tror mig! Det vatten vi har hemma är okej, men när vi var i Sälen kunde jag icke dricka det rakt upp och ned. Märkligt men skönt att veta att fler har känslig näsa :)

• Mother of 4

Kanske skulle ta och skicka in ett vattenprov till kommunen? Kanske är bakterier eller för mycket av något i dina kranar??

• Takex

Vatten både luktar och smakar yuck. Blev värsta chocken för mig när jag blev med barn och började dricka 2 liter rent vatten om dagen ..

• Anonym

Kanske glasen som luktar? Lukta på glaset innan.. Äntligen nån som förstår vilken lukt jag menar! Får kväljningar av den lukten

• Anonym
    Mother of 4 skrev 2012-05-14 06:35:36 följande:
    Kanske skulle ta och skicka in ett vattenprov till kommunen? Kanske är bakterier eller för mycket av något i dina kranar??
    Tror inte att det är det, jag har flyttat en del mellan olika kommuner och det är samma överallt. Jag har väldigt bra luktsinne dock, så det spelar nog in. ;)
    Anonym skrev 2012-05-14 09:23:06 följande:
    Kanske glasen som luktar? Lukta på glaset innan.. Äntligen nån som förstår vilken lukt jag menar! Får kväljningar av den lukten
    Jo, faktiskt! Vissa gånger luktar glasen, t.ex om de har diskats i en maskin som behöver rengöras - då luktar det av det, ihop med vattnet. :P
  • Afterlife

Stadsvatten smakar och luktar alltid vidrigt tycker jag. Oavsett stad. Jag har bott på många ställen och alltid hafrt svårt för kommunalt vatten.
    Däremot bond-vatten, från grävd brunn lagom nära ett välbesprutat fält och med ingång så råttorna kan använda brunnen som rekreationspool (och emellanåt rituell begravningsplats) DET smakar mumma! ;)

• Litet My
    Anonym skrev 2012-05-14 01:13:17 följande:
    hehe nej du är inte ensam, jag tycker det med!
    ibland kan jag tycka det luktar lite som blöt hund med, eller hundandedräkt :-P 

Håller med, kul att någon tycker samma sak, jag trodde det var jag som hade lite vanföreställningar
  • Anonym
    Afterlife skrev 2012-05-14 11:01:51 följande:
    Stadsvatten smakar och luktar alltid vidrigt tycker jag. Oavsett stad. Jag har bott på många ställen och alltid hafrt svårt för kommunalt vatten.
    Däremot bond-vatten, från grävd brunn lagom nära ett välbesprutat fält och med ingång så råttorna kan använda brunnen som rekreationspool (och emellanåt rituell begravningsplats) DET smakar mumma! ;)
    Jag tyckte vattnet ute på Muskö där min morfar hade stuga luktade väldigt speciellt. Mycket flour eller något, men väldigt udda. Som vattnet man brukar få hos tandläkaren att skölja munnen med efter att man har borrat, så smakade det.
  • prop19

Riktigt vatten luktar inget alls.
    Har djupborrad brunn i stugan, där är nog en av det godaste vatten jag någonsin smakat på.

I lägenheten så hade vi katastrofalt äckligt vatten ett tag, gick knappt dricka med saft, och absolut inte i ren form.
    Sen byttes massa utrusning i vattenverket och runt omkring.
    Då steg vattenkvalitén mångfalt, och idag kan man dricka vattnet direkt från kranen tom.

Svar på tråden Är det bara jag som tycker att vatten luktar äckligt?