• Kary

    Jobba på ICA eller Willys?

    Var skulle ni hellre jobba extra? Någon som jobbat på något av ställena som kan dela med sig av sin erfarenheter? För och nackdelar? Får man några förmåner av att jobba där? Typ rabatt när man handlar själv? Var är lönen högre? Var behandlas man bättre? Eller är det ungefär lika?

  • Svar på tråden Jobba på ICA eller Willys?
  • halstabletten

    ICA!!!

    Har hört att de för en betydligt mycket bättre personalpolitik!

    Vet ej vilka förmåner man får på ICA men en bekant som jobbade på Willys fick iaf ingen rabatt om man bortser från kassarna, de fick hon ta gratis...

  • Underbarson

    Hej, jag är en lärare med icke färdigt examensarbetet som fick jobb på Willys, ett friårs vikariat som började 1 juni förra året. Det var så att jag hade nyss flyttat upp från Skåne och var arbetslös när chefen hade hittat mig på a-förmedlingen och bland andra han intervjuade så fick jag jobbet.
    En månad senare blev jag gravid..ooops och på fredag är det sista dagen innan jag blir sjukskriven helt dom 8 sista veckorna. Men jag har kontrakt t o m sista juni.

    Jag jobbar inte på Willys utan Willys Hemma och där får vi 5% rabatt på allt vi köper över 50kr..inte mkt men bättre än inget. Sen är vi bara ca 12 anställda inklusive extrapersonal och nu när vi var på Tylösand spa i nov över helgen så fick även dom följa med. Till julklapp fick vi livmedel för 400kr/person.
    Jag har jobbat på ICA när jag gick på gymnasiet och skillnaden där är att ICA ägs av privata personer (som följer vissa direktiv från huvudledningen men drivs ändå på så sätt som ägarna vill) medans alla Willys tillhör Axfood koncernen. Visst fick vi mkt mer förmåner på ICA men det beror på cheferna...

  • BabyBus

    Jag jobbar extra på Willys, som kassaledare...