• Anonym

Tar på vår hund

Efter mycket tänkande måste jag nu ha hjälp med detta. 
    Jag har under en tid nu misstänkt min sambo för att ta vår hund på snoppen.

Har misstänkt det eftersom han flyttar handen om jag råkar titta dit eller komma in i rummet.
    Han ser oerhört skyldig ut och tittar väldigt konstigt på mig.
    En gång tog han med sig hunden in på toaletten, visst när jag är hemma själv med våra två barn så har jag alltid dörren öppen när jag går på toa och då följer såklart hunden med men det gör även min dotter som är 1 år. (De kommer alltså in själva)

Ibland har jag sagt att jag ska lägga mig och stått och tittat på honom och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte sluta misstänka honom.
    Dock har jag bara sett honom göra det en gång, men den gången såg jag verkligen hans fingrar på snoppen.

Snälla vad ska jag göra??
    Vet inte alls hur jag ska lägga fram detta.
    Jag och barnen ska vara iväg hela helgen och tanken var att han skulle ha hunden hemma men det känns inte alls bra.
    Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Tar på vår hund
  • HelenFr

Tror att du bör ha faktiska bevis innan du tar upp det, för det kan nog lätt bli väldigt konstig annars. Hade jag misstänkt min man för att ta på vår hund hade jag nog försökt smyga och se om något verkligen händer. Om du sedan finner att han verkligen gör det så kan ju kanske terapi vara en tanke. Tidelag är inte olagligt än, men det är väl på väg om jag inte minns fel.

• Anonym

Nej men usch. Min fråga är hur du kan leva med en man som du misstänker sådant om.
    Hur kom du ens att tänka på något så vidrigt?
    Skulle jag misstänka min man för sådant skulle jag inte kunna fortsätta utan att känna mig äcklad.
    Hunden in på toaletten, skulle det vara en anledning till sådana misstankar? 
    Om du sett det är det väll inget problem, säg det till honom rakt av.
    Men risken kan finnas att det är dina tankar som ställer till det. Inte att han gör något sånt du tänker på. Skulle det vara så skulle jag i allafall ta avstånd från en människa som misstänker mig för något så lågt. 

• Anonym

Detta är ju såklart skit jobbigt. 
    Känner mig otroligt äcklad och vill inte att han ska ta i mig. Men samtidigt så har jag "bara" sett honom ta på snoppen en gång.
    Jag misstänker allt detta eftersom han beter sig otroligt underligt när han är med hunden.  

• Slagathor

Filma honom när han är ensam med hunden?

• sanne82

Fråga honom rakt ut! Det hade jag gjort!

• Anonym

Har inget annat råd än att försöka smyga på honom på nåt vis. Fy vilken situation TS  

• Anonym (Hundägd)

Jag undrar om du inte göra en jättegrej av inget.

Jag är själv hundägare och det INGÅR i mitt ansvar att gå igenom min hunds kropp åtminstånde ett par dagar i veckan grundligt. Jag letar fästingar överallt för dom små jävlarna sätter sig överallt. Jag kollar så han inte fått nåt sår.

Och tur är det för förra veckan hitta jag ett mega sår brevid hans pung, antagligen nån talgkörtel som värkt ut, det så inte bra ut med läkte ihop snabbt. Är jag lika äcklig då eller som kollar på min hunds snopp och pung??

Nu smyger jag ju inte med det utan jag kollar även när folk är med . När man har djur så ska man kolla igenom dom regelbundet och då kollar man även dom privata ställena som könet.        

• Anonym

Skit jobbigt. Jag vill inte tro detta om honom. 
    Han är liksom inte alls typen.
    Men han har haft ett otroligt jobbigt år, fast att det absolut inte är någon ursäkt så kanske det har med saken att göra.

Tänk om jag skulle fråga honom och det nu verkligen inte stämmer, vad händer då?
    Jag skulle aldrig vilja att någon skulle tro något sånt om mig.
    Försöker verkligen att få fram något bevis men det är så himla svårt.
    Hunden vi har är en papillion så det är ganska svårt att verkligen se något.

Kanske är allt detta bara i mitt huvud.  

• SupersurasunkSara
    Anonym (Hundägd) skrev 2012-05-14 10:30:09 följande:
    Jag undrar om du inte göra en jättegrej av inget.

Jag är själv hundägare och det INGÅR i mitt ansvar att gå igenom min hunds kropp åtminstånde ett par dagar i veckan grundligt. Jag letar fästingar överallt för dom små jävlarna sätter sig överallt. Jag kollar så han inte fått nåt sår.

Och tur är det för förra veckan hitta jag ett mega sår brevid hans pung, antagligen nån talgkörtel som värkt ut, det så inte bra ut med läkte ihop snabbt. Är jag lika äcklig då eller som kollar på min hunds snopp och pung??

Nu smyger jag ju inte med det utan jag kollar även när folk är med . När man har djur så ska man kolla igenom dom regelbundet och då kollar man även dom privata ställena som könet.        
    Njo, så gör ju jag med, men det är som sagt inget smygande med det och oftast så gör jag det i samband med annan vård av honom.  Tex kloklippning, borstning eller så. Skulle nån komma in så inte ser jag skyldig ut eller tar bort händerna utan jag gör klart det jag ska. Vårt skrälle är ju dessutom kortbent så ibland får han skräp på snoppen som jag måste ta bort/tvätta bort och då gör jag det. Inga konstigheter.
  • Anonym

Vi har inte haft hund så jätte många månader. Men när vi fick hem honom så var det inte alls på samma sätt. Det är mest min sambo som tar ansvaret för honom så jag har ju sett att han också kollat på snoppen, det var ett tag vi trodde han hade fått något sår. 
    Inga konstigheter.
    Men som jag skrev så handlar det om hans beteende.
    Precis som ni skriver har man inget att dölja så fortsätter man fast att någon kommer in i rummet.  

Svar på tråden Tar på vår hund