• Maria b

näsring

Har sett en del tjejer ja även killar har sk en näsring.Hur kan man tycka det är snyggt att se ut som en tjur.Jag tycker det är fint med en pärla eller liten ring men sån stor som man trär igenom framtill är så fult.Jag har själv 4 hål i öronen och en fin näspärla.

Vissa förstör sej till max med massa piercade hål överallt,det är inte snyggt att överdriva.Såg en kvinnlig kassörska med stav i underläppen,man haja till med 2 grejer,coolt av chefen att anställa en tjej med stav i underläppen,samtidigt vad säger de äldre mån tro.

Att köra en stav eller läppskiva genom öron och mun är en tradition från amazonernas indianer,undrar vad dom skulle säga när de ser oss i Sverige med deras tradition

• Svar på tråden näsring
  • Khaleesi

Smaken är ju som baken. Jag håller med dig om att det är väldigt förfulande, men det är ju min åsikt. Det är säkert inte alla som förstår sig på mina estetiska val heller.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Cecese

Tänk vilken tur det är att vi människor är olika, vad tråkigt det skulle vara om alla såg likadana ut. 
    Finns säker dom som tycker det ser hemskt ut med en fin pärla i nästan också eller som tycker det är fult när man har fler hål än ett i varje öra. 

• Kattdamen
    Maria b skrev 2012-05-14 11:08:09 följande:
    Har sett en del tjejer ja även killar har sk en näsring.Hur kan man tycka det är snyggt att se ut som en tjur.Jag tycker det är fint med en pärla eller liten ring men sån stor som man trär igenom framtill är så fult.Jag har själv 4 hål i öronen och en fin näspärla.

Vissa förstör sej till max med massa piercade hål överallt,det är inte snyggt att överdriva.Såg en kvinnlig kassörska med stav i underläppen,man haja till med 2 grejer,coolt av chefen att anställa en tjej med stav i underläppen,samtidigt vad säger de äldre mån tro.

Att köra en stav eller läppskiva genom öron och mun är en tradition från amazonernas indianer,undrar vad dom skulle säga när de ser oss i Sverige med deras tradition
    Det finns många som tycker att dina hål är extremt fula.
    En kopp te, tack.
  • Fia 28

Ni som har piercing i näsan, har ni inga pollenbesvär med rinnande snuva, kliande näsa? Är den inte ivägen när ni ska snyta er?

Personligen tycker jag all piercing i näsan är fult. Däremot har jag inget emot andra piercingar i ansiktet, så länge dom inte är på mej själv.

• Absens

Jag har en näsring och jag tycker det är den enda piercing som faktiskt är snygg. Är en i övrigt välklädd och fräsch tjej, så jag antar att det ser lite udda ut på mig. Tycker personligen att det är fett fult med små pärlor i näsvingen och fullkomligt avskyr hål i öronen, ju fler desto värre. Men jag känner att det inte är upp till mig att diktera andra människors skönhetsideal, så jag bryr mig föga om att andra människor "förfular" sig.

• Absens
    Fia 28 skrev 2012-05-15 13:48:38 följande:
    Ni som har piercing i näsan, har ni inga pollenbesvär med rinnande snuva, kliande näsa? Är den inte ivägen när ni ska snyta er?

Personligen tycker jag all piercing i näsan är fult. Däremot har jag inget emot andra piercingar i ansiktet, så länge dom inte är på mej själv.
    Nej, jag har inga problem. Brukar ta ut den när jag ska på praktik eller arbetsintervjuer och då märker jag inte ens att den är borta. Det känns likadant, att snyta sig går jättebra, har ingen rinnigare näsa än vanligt.
  • stikkem
    Kattdamen skrev 2012-05-15 13:27:55 följande:
    Det finns många som tycker att dina hål är extremt fula.
    Tankte precis detsamma. Mainstream "parla i nasan" eller vanliga orhangen ar ju sa ruskigt fult, och faktiskt riktigt ackligt!

Sa tur att vi tycker alla olika :P

Jag kan tycka "tjur-ringen" ar jattefin pa en del (dock sallan pa emos eller annat wt som har det for att de tror det ser coolt ut...).
Svar på tråden näsring