• Pockadockan

Rätt till evakueringslägenhet efter vattenskada??

Det har varit en vattenläcka på 4:de våningen i vårt hus. Vi bor längst ner och har också fått lite fukt. Dom har fått riva ner skåpsluckor i vårt kök och rivit bort en del av väggen (bild finns i mitt galleri)

Skåpsluckorna står nu i vardagsrummet, det är papp tejpat över hela golvet och nu ska dom även in i sovrummet och eventuellt göra ett hål i väggen där med.

Jag har en 8 månaders son som kryper runt och vill vara previs överallt. Men han kan ju inte krypa runt på den där pappen bland allt damm och i vardagsrummet står det skåp så där kan han inte heller vara. Köket är så grisigt och dammigt så jag kan inte laga mat där.

Nu undrar jag om det är nån som har någon aning om om jag har rätt att få evakueringslägenhet eller något sånt. För jag kan verkligen inte bo där med sonen och jag har ingen lust att bo hos mamma i 2 MÅNADER heller, för det var så lång tid dom sa att det skulle ta innan dom var klara.

• Svar på tråden Rätt till evakueringslägenhet efter vattenskada??
  • Diwa

tror man har rätt till det men vi fick inte ens det när de renoverade badrummet för fuktskada(nästan två månader utan toa)

fick springa med alla barnen till andra huset...ut genom ytterdörren alltså och in i trapphuset brevid...för att kissa

*asg* gör jag aldrig om...då bosätter jag mig med ungarna på nrämsta hotell..

• Pockadockan

jag ska ringa hyresgästföreningen imorgon och fråga... men jag hoppades på lite bra svar här mitt i natten. Inte så kul att bo hemma hos mamma med sonen medans sambon sover hemma i vår nedrivna lägenhet...

• Pockadockan

Men varför fick ni inte det? Frågade ni om ni kunde få det och dom sa nej eller?

• Diwa

näää det förstår jag...

ring och hör...

vet inte alls jag men hyresgästföreningen kanske kan hjälpa???

*ler* om inte annat så hjälper jag dig att pufffa lite så de som kan sånt här ser din tråd

• Pockadockan

haha, det tackar jag för Om inte annat så får jag vänta på svar tills imorgon då, för jag blrjar bli trött nu...

• Diwa

mm..jag med så jag ska nog tassa i säng nu...tror stor somnat nu...

• Pockadockan

sov så gott! Det ska jag försöka göra i den här hårda bäddsoffan

• Pockadockan

är det nån som har ett svar på min fråga idag då?

• Sallisen

Tyvärr, du har inte rätt till det.

Vår granne råkade ut för en ganska rejäl vattenskada och de kom och gjorde mätning i vårt sovrum som gränsade mot hennes lägenhet. Visst hade det läckt över till oss! De rev upp golvet och ställde in en fläkt som brummade... alla våra grejer fick vi ställa in i vardagsrummet, det gick ju inte att gå i lägenheten. Min son var då 11 månader.

Vi fick bo hos svärföräldrarna en månad... inte optimalt men det fick gå...

• Pockadockan

shit! va värdelöst

är det verkligen sant? Hur kan man få bo i sånt??
    Men ni fick väl avdrag på hyran??

• Sallisen

Äsch, var lite snabb på att skicka iväg mitt inlägg... skulle ju också berätta att vi var i kontakt med både försäkringsbolag och Hyresgästföreningen och vår hyresvärd, men alla sa att ni kan bo i vardagsrummet under tiden!

Jaha, jättekul när det inte gick att gå därinne pga alla grejer och så var det ju bullrigt och dammigt pga fläkten som gick hela tiden!!! Inte ville jag bo där med ett litet barn!

• Sallisen

Ja, vi fick ett litet avdrag på hyran vad jag minns, men inte hela hyran.

• Pockadockan

jahapp, nu har jag fått det bekräftat av hyregästföreningen också.

Det är väl bara att stå ut då...

• Cecci78

Va dåligt! Extra hänsyn borde ju tas till att man har ett så litet barn, fråga var du ska laga mat till honom någonstans! Fast nu har du väl redan pratat med dem.

• Pockadockan

jo, killen pratade med dom igår, men jag vet inte exakt vad han sa.
    det jag vet är att dom har haft väldigt svårt att hitta evakuerinslägenhet åt dom 2 eller 3 familjer som har drabbats värre av läckan, men att dom nu äntligen hade lyckats med det. Jag ska nog ringa imorgo igen och prata med dom själv för så här kan vi inte ha det...

Svar på tråden Rätt till evakueringslägenhet efter vattenskada??