Acta Graco babyskydd
Ni som har/haft Acta Gracos babyskydd vad tyckte ni? Var det lätt att bära, lätt att klicka i besenheten m.m.
Tacksam för svar! =)
Ni som har/haft Acta Gracos babyskydd vad tyckte ni? Var det lätt att bära, lätt att klicka i besenheten m.m.
Tacksam för svar! =)
Vi har haft acta gracologico s. Vi har varit nöjda. Enda nackdelen är väl att den är lite tung och klumpig om man inte har så man kan klicka på det på barnvagnen.
Okej, man vill ju gärna ha en så lätt som möjligt.
Jag var jättenöjd! Bra sidoskydd, bra suflett. Bebben satt bra och sov bra. Tycker inte det gör nåt att det är tungt.
Hade den. Helt underbar lätt att fästa basen i både två och tre punkts bälte. Lätt att klicka i och ut.
Håller med Wizla85, den är riktigt bra men tung speciellt när barnet blivit lite större. Till och från bilen går ann om det inte är långt annars känns det som att armen ska gå av hehe....Så är du ute efter en lättare är nog inte denna något. Bäst är det om du åker till en butik där de säljer så du får känna på olika och har ni redan bebis så prova att sätte i henne/honom, det är absolut det bästa annars känner ni ju tyngden på olika babyskydd och får på så vis orientera er lite. Det är absolut inte lätt med att välja babyskydd inte!
Annars är den super bra verkligen som Sisisisi säger också så är det bra sidoskydd,bebis ligger jätte bra osv...
Lycka till
vi hade akta graco till de två första barnen och det var bra, smidigt att klicka i basen - men tungt att bära.
till 3an hade vi ett maxi cosi, mycket lättare att bära - och här hade vi även en quinny zapp vagn som babyskyddet passade i, mycket smidigt att ha i bilen och slippa bära babyskyddet hela tiden!
Hade Acta Graco logico s till sonen och jag gillade inte stolen alls, Väldigt bred och otymplig att bära, sen tyckte jag den var kort i sitsen på något vis och trång, Men det kan väl bero på att vår son alltid har varit väldigt lång. Det ända positiva var väl att den är enkel att klicka i och ur basen i bilen.
Nu har vi Brio Primo med basenhet till tösen och den gillar jag betydligt mer, smalare och lättare.
Tack för alla svar! känner mig rätt säker på den nu. hade brios till första barnet. känns som att akta gracon är mera ombonad å mysig!
Har precis investerat i ett acta graco babyskydd (dock nåt år gammalt) provade dock att sätta in det i bilen då jag aldrig tidigare haft bas till babyskydden.....svor och gormade och gav upp....inte läge att krångla med när man är höggravid så maken ska få göra ett försök oxå....man är visst tvungen att trycka ner basen rejält i sätet och dra åt bältet som attans för att få basen att sitta stabilt har jag läst mig till. Så bara man får basen stabil så verkar det enkelt. Tycker dock att britax baser så här i efterhand verkar mer logiska då deras bas har en båge som går upp mot sätets ryggstöd oxå vilket ger bättre stabilitet vid en krock....för vid en krock åker ju inte stolen bara framåt utan den åker ju tillbaka oxå....om du förstår hur jag tänker.