• Jinx

Ni som haft Hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation

Har en fråga till er som haft detta. Hur märkte ni att ni hade det?
    Har nu några veckor haft lite tungt att andas och diffus känsla"kring" hjärta, att det känns kallt (svårt att förklara).Haft otroligt ont i hela ryggen plus nedre ryggen, men misstänker att det kan bero på spänning också i ryggen?
    Har ingen feber i.o.m.  ja har värkmedicin på hela tiden som min läkare ordinerat pga mina överrörliga muskler.
    Men nu är min fråga den: Borde jag fara och kolla upp detta? Tog hjärtfilm 2 veckor sen för hade samma symptom men EKG var normalt. Hur fort kan det ändras? Är nog en aningen bekymrad men skulle inte vilja/orka springa till läkare i onödan.

Tacksam för svar.
  • Svar på tråden Ni som haft Hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation
  • HelleGbg

tror det kan vara en inflammation du har, dock inte i hjärtmuskeln utan i något muskelfäste. Vanligt att det kommer från rygg / skuldra och känns framtill.
    Voltaren kanske? Finns receptfritt på apoteket.

• Jinx
    HelleGbg skrev 2012-05-14 14:14:06 följande:
    tror det kan vara en inflammation du har, dock inte i hjärtmuskeln utan i något muskelfäste. Vanligt att det kommer från rygg / skuldra och känns framtill.
    Voltaren kanske? Finns receptfritt på apoteket.
    tusen tack för tipset. Har nog haft en tid stressigt men därmed nog hunnit träna, men med tanke på att min prestations förmåga har inte varit den bästa på senare tid, har jag blivit mer bekymrad.
    Känns som jag skulle få hjärtflimmer/klappningar då jag går endast men har endå bra blodtryck och pulsen vilar på 54- lite över 60.

Har dessutom överansträngt mitt ena knä så har ett stöd på den. Misstänker jag har överbelastat knäet då jag sprungit mycket och hårt på en kort tid. Och det har i sig blivit att jag har i ljumsken och samt lårmusklerna ömma. Så kanske det är någon slags inflammation då?

Tack! =)
  • HelleGbg

säkerligen en inflammation. Testa och köpa Voltaren på apoteket (salva eller tabletter) och stryk på. Ta det lugnt med träningen ett tag så ska du se att det blir bra, men stretcha lite kanske?
Svar på tråden Ni som haft Hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation