• TheMerryOne

Juice-fasta/detox metoden Bra eller dåligt?

Jag har hört att om man gör en Jucefasta på 7-10 dagar enbart på färsk pressade
    grönsaker/frukter/kryddor är bra för kroppen. då man startar om kroppen och
    samtidigt kan man gå ner 5kg i veckan. men att det ska vara så mycket nyttigare för kroppen att få
    börja om från början.  

Jag har också hört att om man fastar och blir av med fett från fett cellerna/depoerna och börjar
    sakta men säkert äta igen så kommer dessa fett depoer vilja hålla kvar vi fettet ännu hårdare.
    Plus att fettförbränningen blir sämre efteren fasta för att kroppen anpassar sin förbränning med
    intaget av enegi. så man kan gå upp dubbelt så mycket när man börjar äta igen.

Men visst det är posetivt att rensa ut kroppen från slagprodukter, men hur bra är det igentligen
    för hälsan efter fastan? man kan ju inte fasta hur länge som helst?

Nämn gärna vad ni tror/tycker om denna juice fastan?     
    VIlket är nyttigast och mer lönsamt?

Fasta i 10 dagar för att starta om kroppen?
    köra GI metoden och träna?   

i helhet så känns det som att vad man än väljer att göra så finns det nackdelar och fördelar.         

• Svar på tråden Juice-fasta/detox metoden Bra eller dåligt?
  • jolala

tror inte att det kan vara så bra att fasta/detox  iaf inte länge, kanske 3-4 dagar som max isf. blir ju att kroppen ställer in sig på svält och sedan sparar allt fett socker mm som du äter sen för att kroppen tror att den inte kommer få nått mer.
    jag kör på gi metoden (har ca 10 kilo att gå ner) och har på 3 veckor blivit 4 cm smalare runt midjan och mår mkt bättre.  äter normalt bara mer grönsaker och har tagit bort kolhydraterna, altså inge pasta potatis bröd mm. sen har ja slutat med socker så gott det går.
    det går segt i början, första-andra veckan märkte jag ingenting så höll på att lägga av :P men tog fart efter 3dje så man märker att nått händer.

lycka till med vad du än väljer!

:)

Svar på tråden Juice-fasta/detox metoden Bra eller dåligt?