• Henrietta01

Syskon till biologiskt barn via äggdonation?

Hej!
    Undrar om någon har ett biologiskt barn och inte lyckats med fler och därför genomgått ÄD?
    Har blivit för gammal för att lyckas med ytterligare ett biologiskt barn (har ett "mirakel" på snart 4 år). Vi överväger att åka till AVA Riga, men jag funderar på om man tänker på att ett ÄD barn inte har ens egna gener, som det första barnet har. Låter kanske fånigt, och det är naturligtvis individuellt, men kan inte låta bli att fundera, vill förstås älska ett ev. ÄD barn lika mycket som mitt biologiska, vilket man ju skulle göra...
    Nån som varit i liknande situation????

• Svar på tråden Syskon till biologiskt barn via äggdonation?
  • mirakel

Hej, jag har 3 barn sedan tidigare. Men ny man sedan 7 år som inte har några egna.... o vi försöker i detta nu med äggdonation. Jag tror -utan tvekan - att jag kommer älska det barnet, om det kommer,  precis som de barn som har det genetiska från mig....!!
     Välkommen in på Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011 o läs lite.... (o kanske överväg att åka till AVA finland :))

• Henrietta01

Hej Mirakel, tack för dina tankar...Skulle också gärna åka till Finland men har tyvärr passerat 45 år....fyllde nyligen 47, vilket ju är något till åren, men å andra sidan fick vi vårt första barn när jag var 43....har längtat och hoppats på ett syskon sen 2,5 år tillbaka, men har till slut insett att äggen är för gamla.....Jag har varit i kontakt med AVA Riga och dit kan vi få komma i juni, men känner mig lite ambivalent........Om/när vi väl tar steget tror jag ändå att det kommer att kännas lika längtans fullt igen.... Borde nog prata med en psykolog, brukar inte det vara praxis innan ÄD? AVA har inte nämnt nåt om det i det svar jag fick häromdan.

• mirakel

Ok, .....ja, 17 vad den där åldern hela tiden känns som ett sjukt stort hinder.... jag blev helt chockad av att få veta att mina ägg i princip var kaputt ...för nåt år sedan... Vilken är åldersgränsen i Riga?(Tror att den är 49 på Island, som oxå har kända donatorer, om ni tänkt på det.... )  

I Finland är det praxis med psykologsamtal innan....o det borde väl vara samma på alla AVA kliniker kan man tycka....men vet ej.
    Hoppas det går bra för er :)!!!
    Kram

• The75

Hej
    Jag ett bio barn och ett ÄD barn och jag älskar dom båda lika mycket i början tänkte jag på det ibland men det blir mindre och mindre ju längre tiden går,det finns så mycket annat att sysselsätta sig med när man har små barn ;0)

Vi har gjort vår ÄD på Ava Riga och där behöver man inte prata med någon psykolog.
    Vi har gjort vårt första syskon försök som tyvärr misslyckades men vi ska snart göra FET nr 2 och hoppas på bättre resultat denna gång, det skulle ju vara roligt om mitt ÄD barn kunde få ett helsyskon.

• NKmamma

Har ett bio-barn och ett ÄD-barn, och jag älskar båda precis lika mycket.

• Henrietta01

Hej igen! Har kollat i hemsidan hos den isländska kliniken, de har 12-18 mån väntetid.....men tack för tipset!
    Det blir nog så att vi åker till Riga i början på juni, ska boka så fort vi fått klart med semesterdagar fr våra jobb....Känns väldigt bra att få dela dessa tankar o livssituation med likasinnade, tack för att ni delar med er! Jag är ny på det här att vara med i forum och diskutera på nätet, så jag visste inte riktigt vad som skulle hända när jag slängde ut en fråga
    Vad tråkigt The75 att det inte funkade med första försöket med syskon ÄD! Chanserna att det ska gå bra nästa gång är väl rätt stora!?
    Enligt AVA Riga är chansen till graviditet (förvisso färska embryon) 71 % om de sätter in 2 embryon, rätt höga siffror, eller? Undrar hur stora chanserna är om de sätter in ett embryo....Nån som vet statistiken för insättning av frusna embryon?

Kram!

Svar på tråden Syskon till biologiskt barn via äggdonation?