RUL på onsdag
Jag har RUL på onsdag är i vecka 20 och undrar om någon här kan svara exakt vad dom kommer göra och kolla efter? Är det ovanligt eller vanligt dom hittar något "fel"? Vad för fel kan dom se?
Jag har RUL på onsdag är i vecka 20 och undrar om någon här kan svara exakt vad dom kommer göra och kolla efter? Är det ovanligt eller vanligt dom hittar något "fel"? Vad för fel kan dom se?
På den här sidan (Stockholms läns landsting) finns bra information om RUL och även annan fosterdiagnostik http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Kontroller-och-stod-under-graviditeten/Fosterdiagnostik/
Det är väldigt ovanligt att man hittar avvikelse, de allra flesta barn är friska.
Hej, och grattis till din graviditet!
RUL var med blandade känslor och det verkar det vara även för dig? Jag var orolig at något skulle vara fel och det var med skräckblandad förtjusning vi gick dit. Hur som helst är det inte vanligt att de hittar något "fel" och även om nåt skulle avvika behöver det inte betyda något. Då blir man ofta kallad att ta ytterligare ett UL runt v 32, om jag har förstått det hela rätt. Och då kan de visa sig att allt är bra!
Försök att slappna av, det kommer att kännas helt fantastiskt att se den lilla leva runt där inne under så lång tid som under ett RUL! Vi var där i ca 35 minuter och fick se lillen under flera minuter. KÄnns som at de skannar igenom hela bebisen! Och det känns ju tryggt!
Lycka till nu!
Varit på RUL nu allt såg fint ut och fick veta jag väntar en dotter :)