• frökenelisabeth

Skickar du sms när som helst på dygnet?

Vet att det finns lite olika skick och bruk i den här frågan. Men hur gör DU när du ska skicka sms till någon? Och varför resonerar du som du gör? Hur tycker du att folk ska göra när de skickar sms till dig, ska man låta bli att skicka sent på kvällen/natten/tidigt på morgonen? 

Om du INTE tycker man ska skicka under hela dygnet, skriv gärna vilka tider som är ok för dig!

Alltså - skickar du sms när som helst på dygnet?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skickar du sms när som helst på dygnet?
  • Coruscant

Jag skickar alla tider på dygnet... Kanske tyvärr för vissa. Men jag gör själv min telefon ljudlös när jag inte vill störas av ljudet t.ex. på natten, så det går bra att sms'a mig närsomhelst.

• Queenie70

Skickar och wordfeudar närsomhelst. Räknar med att folk som inte vill bli störda sätter telefonen på ljudlöst precis som jag. Det kanske vid närmare eftertanke är lite dumt. Kanske har man bara en mobiltelefon och vill ha den på i händelse av nödsituation och blir då störd av sms och wordfeud.

• frökenelisabeth

Jag blev själv väckt sent igår kväll (halv tolv) av ett sms. Hade visserligen telefonen på ljudlös, men vibrationssignalen väckte mig. Sen låg jag sömnlös i fem timmar... :-/ 

Jag skulle inte själv skicka sms mellan 22 på kvällen och 9 på morgonen, såvida jag inte känner personens sovtider....  

• studentbruttan29

Jag skickar dygnet runt till dem jag VET att jag aldrig stör, Annars skickar jag aldrig mellan 23-07 på vardagar och inte mellan typ 01-09 på helgerna.

• ElectroDiva

när jag var 14, nu smsar jag sällan, så tråkigt och jobbigt :p

tiden beror väl på hur viktigt det är, men oftast förmiddagen-eftermiddagen 

• Paksenarrion

Mailar ni dygnet runt?

Tänker på att om man inte sms:ar av hänsyn men mailar så hjälper det föga eftersom många får sin epost till mobilen idag och då piper den till

• April barn

Jag kan skriva sms när som helst på dygnet (går ju dock och lägger mig vid 23) men jag ser inga problem med att det skickas sms på natten då det oftast inte stör något utan mottagaren ser smset när den går upp. Jag har telefonen i vardagsrummet på natten så mig spelar det absolut ingen roll. Det är väl inte så många vuxna som har telefonen bredvid sängen, eller har jag fel? :)

• Paksenarrion
    April barn skrev 2012-05-14 17:41:07 följande:
    Jag kan skriva sms när som helst på dygnet (går ju dock och lägger mig vid 23) men jag ser inga problem med att det skickas sms på natten då det oftast inte stör något utan mottagaren ser smset när den går upp. Jag har telefonen i vardagsrummet på natten så mig spelar det absolut ingen roll. Det är väl inte så många vuxna som har telefonen bredvid sängen, eller har jag fel? :)
    Självklart är mobilen alltid nära ifall det händer någon anhörig något!
  • parantesen80

Skickar sms även när jag är osäker på om personen ifråga är vaken, jag vaknar själv av sms men brukar kunna somna om(annars skulle jag nog inte ha ljudet på/lägga den långt ifrån när jag sover). Men eftersom vi bara har mobiltelefon VILL jag kunna bli väckt om det skulle behövas, kan dock bli irriterad om man blir väckt av fyllskallar som ringer nattetid (men det var LÄNGE sedan något sådant inträffade..)
    Ringer aldrig mellan 21-09 om jag är osäker på sömnvanorna...

• Skruttelito

Jag skickar alla tider på dygnet, såvida det är till människor jag känner. Nu är jag sällan vaken om nätterna men däremot tidigt på morgonen. Drar ofta iväg sms när jag sitter på t-banan strax efter kl 06.

Svar på tråden Skickar du sms när som helst på dygnet?