• mlk81
    Äldre 14 May 17:05
    2023 visningar
    2 svar
    2
    2023

    Skaffa barn med en surrogatmamma

    Hej, undrar om någon här skaffat barn med en surrogatmamma och hur i gick till väga, speciellt få barnet till Sverige?

    Min partner kan ej få barn och då hon är från Filippinerna tänkte vi betala en kvinna där att ha mitt barn och sen ta bebisen till Sverige

  • Svar på tråden Skaffa barn med en surrogatmamma
  • Ellsie
    Äldre 15 May 17:19
    #1

    Hur ser det ut med reglerna för surrogatmamma i Filippinerna? Har ni sett över lagstadgan i landet? Går det ens?

    Det gick en serie på SVT som hette "barn till varje pris" eller ngt liknande... Där skaffade två killar barn med hjälp av en S-mamma i Indien.
    Man kan tydligen även betala för att få ett befruktat ägg insatt i din fru så det kan bli din sperma, annan kvinnas ägg och din fru som bär barnet. Det kunde man göra i Ryssland. 

    Allt går ju att lösa idag :D 

  • Äldre 15 May 17:25
    #2
    Ellsie skrev 2012-05-15 17:19:45 följande:
    Hur ser det ut med reglerna för surrogatmamma i Filippinerna? Har ni sett över lagstadgan i landet? Går det ens?

    Det gick en serie på SVT som hette "barn till varje pris" eller ngt liknande... Där skaffade två killar barn med hjälp av en S-mamma i Indien.
    Man kan tydligen även betala för att få ett befruktat ägg insatt i din fru så det kan bli din sperma, annan kvinnas ägg och din fru som bär barnet. Det kunde man göra i Ryssland. 

    Allt går ju att lösa idag :D 

    Det du säger att man kan få en annans ägg men makens spermier i fruns kropp det går ju i Sverige också. Det är ju det som är äggdonation. Det är helt lagligt i Sverige och jag antar att det inte är något alternativ för TS för i så fall så blir det ju mycket enklare.

    TS: är det så att din fru inte kan bära ett barn? Har ni testat ivf? Vill ni inte ha äggdonation eller embryodonation?

    Jag tror precis som Ellsie säger att det enklaste när det gäller surrogatmamma är indien där de har utbyggda system för detta.     
Svar på tråden Skaffa barn med en surrogatmamma