• ziingoo

Förlossningsstart?

Gravid i v40 (39+0) idag och har sedan två veckor tillbaka haft förvärkar, sammandragningar har jag haft längre tillbaks. Till saken nu är att jag sedan tidigt i morse har haft enminutsvärkar med ca 10 min mellanrum. Det kommer ett par värkar regelbundet och så blir det en paus på en timme ungefär och så blir det några regelbundna värkar till för att sedan bli en liten paus igen. Jag känner av värkarna som mest när jag ligger eller sitter och de har inte varit så intensiva och smärtsamma tidigare. Tror att slemproppen också kan ha börjat lossna om det inte är för att flygningarna klumpar ihop sig tack vare värkarna, men jag har inte haft dessa ljusgula nästan lite ljus gröna geléliknande flytningar tidigare.. Vad tror ni? Kan det vara något på g? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Förlossningsstart?
  • roxylady

Kan absolut vara på G! När jag väntade min son så var det iofs ingen timmes mellanrum utan var femte till var tionde minut under hela natten. Hann knappt somna emellan Men sedan närmre mot morgonen satte det igång ordentligt. Då var det verkligen inte längre än fem min emellan! Samt att slemproppen lossnade verkligen tack vare värken. Jag åkte in vid 10 tiden och 19:28 var min son ute

Gör dom ont värkarna? Slemproppen kan ju ha olika färger, men den kan även vara lite blodblandad. Går det över om du tar ett varmt bad eller dusch? När det lägger av sådär, prova att ta en kortare promenad och se om det startar igång igen! Om uppehållen som varar i en timme slutar så ring förlossningen för råd i alla fall. Hoppas det är på gång för dig nu!!

• ziingoo
    roxylady skrev 2012-05-15 11:10:39 följande:
    Kan absolut vara på G! När jag väntade min son så var det iofs ingen timmes mellanrum utan var femte till var tionde minut under hela natten. Hann knappt somna emellan Men sedan närmre mot morgonen satte det igång ordentligt. Då var det verkligen inte längre än fem min emellan! Samt att slemproppen lossnade verkligen tack vare värken. Jag åkte in vid 10 tiden och 19:28 var min son ute Gör dom ont värkarna? Slemproppen kan ju ha olika färger, men den kan även vara lite blodblandad. Går det över om du tar ett varmt bad eller dusch? När det lägger av sådär, prova att ta en kortare promenad och se om det startar igång igen! Om uppehållen som varar i en timme slutar så ring förlossningen för råd i alla fall. Hoppas det är på gång för dig nu!!

Tack för ditt svar! Tyvärr blev det ingen bebis av värkarna i måndags.. Och igår tisdags kände jag inte mycket, bara lite grann på kvällen då det å andra sidan gjorde hiskeligt ont, men sen lugnade det ner sig igen efter en liten stund. Nu på morgonen här har jag haft lite regelbundna värkar igen, men har inte klockat dem ännu. Dessutom känner jag mig sedan sent igår kväll väldigt blöt där nere och springer på toa för att torka och byta trosor. Vet inte om det är flytningar eller vad det är som kommer, det är inte så att det är direkt kladdigt när jag torkar mig. Ursäkta mig ifall det blev lite äckligt nu..
  • ziingoo
    Skutt skrev 2012-05-16 07:50:55 följande:
    Det kan ju va fostervatten...

Kan det? Jag har fått för mig att fostervattenavgång är som en störtflod.
  • Skutt

Nä det behöver det absolut inte....jag trodde jag kissa på mig lite...men det var vatten som läkte...

Ring och rådgör med förlossningen om du är orolig:)

Lycka till:)   

• ziingoo

Tack för era svar. Kanske ska ringa förlossningen då och prata lite med dem..

• Run to the hills

Hej! Är i v 39+1 och går också och hoppas att det ska dra igång snart.

En bra beskrivning på slempropp som jag läste är att slemproppen är så pass seg att man kan dra lös den från trosan, jmf med vanliga flytningar som bara blir blötkladdiga.

Hur har det gått för dig TS? Några mer känningar?

• M73

det är rätt vanligt med vattniga flytningar inan  fl med, hade jag med första barnet...

Svar på tråden Förlossningsstart?