• Tintene

Struma- orolig! Vad händer nu?

Fick beskedet att jag har struma för någon dag sedan. Läkaren var dock väldigt fåordig o sa inte så mkt mer annat än att det kan bero på många olika orsaker och att man får ta olika tester.

Har läst en massa o känner mig lite lugnare av att se att det för det mesta inte beror på nåt farligt men för en del gör det ju det o jag är en orosmänniska så jag tror lätt det värsta.

Vet inte vad som stämmer överens på mina symptom då jag egentligen, vad jag vet, inte har några symptom annat än att sköldkörteln e lite större på ena sidan... Det känns om jag sträcker huvudet bakåt men syns inte särskilt mycket, iallafall absolut inte vid normalt "huvudläge".   

Jag har tagit hormonprover för sköldkörteln för ett par år sedan och de var normala. Nu har jag fått lämna prover igen men ej fått svar än. Jag antar dock att de fortf e normala.

Nån annan som har en något förstorad sköldkörtel dvs struma med normala hormonvärden? Erfarenheter? Vad har ni fått för "diagnos" och ev behandling? Operation?

Mycket tacksam för svar!

Är så orolig för cancer...       

• Svar på tråden Struma- orolig! Vad händer nu?
Svar på tråden Struma- orolig! Vad händer nu?