• Chinx

Välja barnmorskemottagning

Hur gör ni egentligen när ni ska välja barnmorskemottagning? Tar ni automatiskt den som ligger närmst? Jag bor i Stockholm så det finns några att välja på. Ska man välja den närmsta och hoppas den är bra? Kan man byta lätt om man är missnöjd? Det är dags för inskrivning och jag letar febrilt och har ingen aning om vad jag ska välja. Så jag tar gärna emot lite tips :) 

• Svar på tråden Välja barnmorskemottagning
  • RocketQueen

Jag skrev in mig på den som låg närmst. Sen på inskrivningen så tyckte barnmorskan att jag hade lite andra behov så hon rekommenderade en spec-mvc som jag ringde till och nu går jag där istället. Det tar mig 40 min att ta mig dit men det var det värt för jag är verkligen supernöjd. Och jag bara bytte, ringde till den första när jag hade bestämt mig och sa bara att jag hade bytt. Men nu när det börjar närma sig slutet så kan jag inte låta bli att tycka att det hade varit skönt om det låg lite närmre

• Sileas87

Jag har en som ligger 5 min bort men som har dåligt rykte och därför valde jag en annan. Och denne jag jättenöjd med hittills :)

Du kan alltid ringa runt och prata med de olika. Det brukar vara barnmorskorna som svarar och då får du ju känna lite hur de är mot dig.

Och du har alltid rätt att byta! Även om det skulle vara mot slutet av graviditeten.

• moii

Ta en nära jobbet är mitt tips och ja du kan byta och ryktet säger väldigt lite om den egna subjektiva upplevelsen. Man måste bilda sig en egen uppfattning och jag vet inte... Man måste inte älska sin BM man ska få stöd och hjälp om man behöver det och ibland tror jag man förstorar upp trendiga ställens storhet.

• Lacey

Jag valde Mama Mia söder. Den är inte min närmsta men jag hade hört så mycket gott om dem och fått bra hjälp tidigare vad gäller preventivmedel.

Superfina lokaler, vill jag komma i kontakt med min barnmorska är det bara att maila. Verkligen värt det!

Svar på tråden Välja barnmorskemottagning