• Persemona

Vagn som handbagage?

Finns det någon sulky man får ta med som handbagage? Åkte med en paraplysulky i storlek som en chicco lite way och trodde att jag kunde ha den på flygplatsen och vid mellanlandningarna. Men för det mesta var jag tvungen att checka in den. Blev så besviken. Då vi endast haft med vagnen för att ha den på flyplatserna.

• Svar på tråden Vagn som handbagage?
  • Khaleesi

Kan inte barnet åka bagagevagn på flygplatserna? Eller på någon vuxens axlar/rygg de korta sträckor han/hon inte orkar gå?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Persimon

Nej allt handbagage måste hålla ett visst mått. På en del flygplaser får man ha vagn fram till gaten men det varierar alltså mellan flygplatserna. Köp en bra bärsele om ni tycker att det är jobbigt att bära.

• Persemona

Visst går det att bära, men jag tyckte det blev tungt och bökigt på de större flyplatserna med två små halvsovande barn. Nästa gång vi flyger har vi 3 barn under 5 år. Med packning blir det kämpigt. Bärsele funkar bara om barnen är vana vid det. Hade det när de var bebisar, men sen har vi inte haft det och då vill de inte sitta. Plus att jag tycker det blir mycket med packning. Vi flyger reguljärt. Långa väntetider och obekväma tider.

• Khaleesi

Exakt. Minimera övrig packning och se barnet som handbagage istället. Turas om att bära om barnet inte kan gå.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Persemona
    Khaleesi skrev 2012-05-14 22:15:43 följande:
    Exakt. Minimera övrig packning och se barnet som handbagage istället. Turas om att bära om barnet inte kan gå.

Hur turas man om att bära två barn????? Klart vi minirmerat handbagaget. 
  • Persemona
    Khaleesi skrev 2012-05-14 22:01:04 följande:
    Kan inte barnet åka bagagevagn på flygplatserna? Eller på någon vuxens axlar/rygg de korta sträckor han/hon inte orkar gå?
    Finns det någon sulky man får ta med som handbagage? Åkte med en paraplysulky i storlek som en chicco lite way och trodde att jag kunde ha den på flygplatsen och vid mellanlandningarna. Men för det mesta var jag tvungen att checka in den. Blev så besviken. Då vi endast haft med vagnen för att ha den på flyplatserna.
  • Persimon

Allt bagade i ryggsäckar, 5-åringen får gå brevid(med egen liten ryggsäck).
    Ett barn i sele(finns särskilda selar för större barn tex kan mna bära på höften).
    Ett barn kan ni köra på de särskilda kabinväskor man kan köpa(speciellt utformade för att köra barn på).

• Zara10

På Arlanda har dom lånevagnar att ha efter man checkat in till man går ombord !
    På rodhos flygplats fick man ha vagnen med ända ut till flygplanet !
    Kanske dom har nå sånt dit ni ska oxå ?

• Persemona
    Persimon skrev 2012-05-14 22:21:38 följande:
    Allt bagade i ryggsäckar, 5-åringen får gå brevid(med egen liten ryggsäck).
    Ett barn i sele(finns särskilda selar för större barn tex kan mna bära på höften).
    Ett barn kan ni köra på de särskilda kabinväskor man kan köpa(speciellt utformade för att köra barn på).
    Vi löser nog det om vi måste. Det är inte första gången vi flyger. Det jag undrade var om det går att ha vagn som handbagage. Men tack ändå.
  • Khaleesi

Sorry, men det framgick inte att det rörde sig om mer än ett barn. Men hur långt måste man egentligen gå på en flygplats? Har inte barnen egna ben och tycker att det är lite spännande? Blir det långa väntetider kan de ligga och sova/vila på en soffa i avgångshallen, med huvudet i ens knä.

Svar på tråden Vagn som handbagage?