Bumbibjörn skrev 2012-05-15 22:44:02 följande:
Är den enkel att fälla upp? Tar den mkt plats när den är ihopfälld? Stabil?
Känns lite surt när väl kommit fram till jysk o så säger de att den inte finns för visning, man vill ju se o känna lite.
Du kanske redan har köpt...?
Min pappa har resesängen med Nalle Puh hemma hos sig. Min mamma har en annan (kan vara Carena, ser iaf likadan ut, eller så köpte hon en på Ullared - hon minns inte vart hon fick tag på den). De tar lika stor plats ihopfällda, och principen är densamma för uppfällning och ihopfällning. Möjligtvis så har mammas resesäng varit litet "trixigare", som att passformen för låsningen är litet sämre kvalitet på. Eller så har hon fått ett måndagsexemplar...
Det som är litet besvärligt är att de låsningarna som är på långsidorna och kortsidorna ska liksom haka fast på två sidor av själva låsmekanismen. Svårt att förklara...
Jag lånade mammas säng först, och då visste vi knappt hur man skulle göra. När vi lärt oss så var det litet lättare, och kanske var även pappas säng lättare då?
Mitt bästa tips är i alla fall att inte trycka ut botten så att den blir helt platt, förrän du har ledat ihop låsningarna i sidan.