Hjälp mig! Måste få till tårtan!
Varifrån kan jag köpa svart marsipan? Jag ska baka en tårta på "Little Mole" tills på fredag och vet inte vart jag ska få tag på svart marsipan som sagt, tacksam för hjälp och tips!
Varifrån kan jag köpa svart marsipan? Jag ska baka en tårta på "Little Mole" tills på fredag och vet inte vart jag ska få tag på svart marsipan som sagt, tacksam för hjälp och tips!
Jag köper svart marsipan på en Ica butik där dom har ett eget bageri, där finns alla möjliga färger! Lycka till
på kakburken.se köper jag alla tårtprylar!
Om du har tur så får du marsipanen tills fredag. Annars tycker jag du ska höra med närmaste bageri om du antigen kan få tag på lite pastafärg eller färdig svar marsipan. Hör på citygross!
Här i Finland hittar iaf jag svart marsipan på de flesta större matvaruaffärer, så det borde inte vara omöjligt tycker jag.
Tack ska ni ha! Jag har provat ringa runt till alla större affärer som coop forum, ica maxi osv men dom har varken färg eller marsipan i svart. Men jag ringde till Panduro och dom har både färg och sockerpasta tror jag det hette, hur som haver så ska jag dit efter jobbet och kika Tack för hjälpen!
Panduro säljer även färdigfärgad svart sugarpaste, råder dig att köpa det istället för att köpa vit och färga själv med svart färg.
När man färgar själv går det åt mycket färg för att få den riktigt svart.
Enklet förklarat kan man säga att sugarpaste fungerar precis som marsipan, bara att det inte innehåller mandel.