Säljer era barn jultidningar?
Är kanske lite tidigt ute men som hemmasittande med en nyfödd så har jag en del tid över.
Det är snart sommar och här tar jag upp jultidningar :) Har hört att det är bra att vara ute i god tid.
Som jag har förstått det så finns det fyra större företag som erbjuder försäljning av jultidningar.
Till er föräldrar som har barn som säljer eller har sålt, så har jag lite frågor som jag varit tacksam för att få besvarade och förhoppningsvis få en viss klarhet.
Vilket företag väljer ni, hade ni kunnat utveckla vad det är som gör att ni väljer just det företaget? De flesta erbjuder ju rätt liknande premier? Är det det jultidningsföretag som dimper ner i brevlådan först? Är det något mer man ska tänka på?
Undrar även vilka är det som köper? Får era barn sålt tidningarna eller slutar det med att släkt och vänner eller ni själva får köpa en hel del?
Min dotter som är 12 vill såklart välja företag själv, eftersom hon redan har hittat favoritpremier och vill sälja för det företag som kan ge bäst grejer. Vet inte om jag ska gå in och styra valet åt henne. Vad tycker ni? Hur gör ni?
Undrar också vad ni tycker och tänker kring traditionen att sälja jultidningar. Pratade med en vän som är dansk och han tyckte det lät som ren skär barnarbete i pyramidform. Tyckte det var ganska komiskt, men de har ju inte samma tradition i Danmark så kan förstå lite hur han tänker. Har ni några tankar kring det här? Själv sålde jag inte jultidningar när jag var liten så har inte så mycket erfarenhet kring det här själv.
Supertacksam för svar från er alla!
Tack!